دولت جدید تونس اعلام شد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,دولت جدید تونس

نخست وزیر مکلف تونس عصر شنبه از تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از نمایندگان احزاب و چهزه‌های مستقل خبر داد و اعلام کرد به محض موافقت پارلمان دولت جدید فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوسف الشاهد، نخست وزیر مکلف تونس با اعلام این خبر تاکید کرد پست های وزارتی کلیدی از جمله وزیر کشور(الهادی المجدوب)، وزیر خارجه(خمیس الجهیناوی) و وزیر دفاع (فرحات الحرشانی) در سمت خود باقی مانده‌اند و لمیاء الزریبی ، از مسئولان سابق وزرات سرمایه گذاری به عنوان وزیر امور دارایی تعیین شده است.

همچنین "غازی الجریبی" از چهره‌های مستقل نیز به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شد. وی در سال 2014 در سمت وزارت دفاع فعالیت داشت.

نخست وزیر تونس همچنین احزاب و مردم تونس را به یاری و حمایت دولت فراخوانده و گفت: امروز کشور ما در شرایط "دشوار و استثنایی" است و ما حق نداریم آرزوهای مردم تونس را به باد دهیم.

در دولت جدید تونس حزب اسلامی "النهضه" سه پست وزارتی از جمله وزارت بازرگانی و صنایع را که زیاد العذاری، دبیر کل این حزب عهده دارش است در اختیار دارد در حالی که حزب "ندای تونس" چهار وزارت خانه را در اختیار دارد.

نخست وزیر تونس با 41 سال جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ این کشور است و در کابینه وی نیز چهرههای جوان علاوه بر هشت زن در سمت‌های وزیر و دبیر دولت حضور دارند.

در کابینه جدید تونس همچنین ناجی جلول ، وزیر آموزش، سلمی اللومی الرقیق، وزیر گردشگری و أنیس غدیره، وزیر حمل و نقل در سمت هایشان باقی ماندند  و محمد زین العابدین، رئیس جشنواره بین المللی قرطاج به عنوان وزیر جدید فرهنگ تعیین شد.

همچنین به منظور کاهش تنش اجتماعی با سندیکاها الشاهد، "محمد الطرابلسی" و "عبید البریکی" ، دو رهبر سابق اتحادیه مشاغل تونس را به عنوان وزرای دولتش تعیین کرد.

کابینه جدید تونس از زمان انقلاب 2011 در این کشور تنها کابینه‌ای است که نمایندگانی از همه احزاب در آن حضور دارند.

الشاهد گفت دولتش به محض گرفتن رای اعتماد از پارلمان فعالیت خود را آغاز می‌کند . وی تاکید کرد تونس نیازمند اصلاحات استثنایی برای خروج از بحران اقتصادی حاد است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------