آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

راشاتودی به نقل از نخست وزیر ترکیه: روسیه می تواند از پایگاه اینجرلیک استفاده کند



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل , پایگاه هوایی  اینجرلیک

  شبکه خبری روسی 'راشاتودی' گزارش داد: نخست وزیر ترکیه اعلام کرد روسیه در صورت لزوم می تواند از پایگاه هوایی 'اینجرلیک' استفاده کند.

به گزارش ایرنا، راشاتودی روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: 'بینالی یلدریم' نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه آنکارا مشکلی نمی بیند چنانچه روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک برای ماموریت های ضد تروریستی علیه تروریست های داعش در سوریه استفاده کند؛ اما اذعان کرد که تاکنون چنین درخواستی ( از سوی روسیه) دریافت نشده است.


بنا بر این گزارش، یلدریم روز گذشته (شنبه) به خبرنگاران گفت: ترکیه پایگاه هوایی اینجرلیک را برای جنگ علیه تروریست ها داعش 'باز' گذاشته است؛ توسط آمریکایی ها و قطری ها مورد استفاده قرار می گیرد، دیگر کشورها نیز ممکن است خواهان استفاده از این پایگاه باشند که آلمان ها نیز اکنون از آن استفاده می کنند.


راشاتودی گزارش داد: زمانی که از نخست وزیر ترکیه پرسیده شد که روسیه نیز می تواند از این پایگاه استفاده کند، در پاسخ به این پرسش گفت: اگر لازم باشد، پایگاه اینجرلیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


راشاتودی افزود: نخست وزیر ترکیه گزارش رسانه ها مبنی بر این ادعا که مسکو، ترکیه را برای اجاره دادن پایگاه اینجرلیک به نیروی هوایی روسیه تحت فشار قرار داده است، به شدت رد کرد و گفت: این اطلاعات نادرست است.


راشاتودی ادامه داد: بنا بر برخی گزارش های غیر موثق مبنی براینکه واشنگتن ممکن است زرادخانه هسته ای خود را از ترکیه خارج و آن را به رومانی منتقل کند، که بخارست این خبر را تکذیب می کند، روزنامه روسی 'ازوستیا' (Izvestia) در گزارشی این شایعه را دامن زد که روسیه ممکن است به زودی به پایگاه ترکیه وارد شود.


راشاتودی افزود: درهمین حال نخست وزیر ترکیه ، با بیان اینکه روسیه اکنون دو پایگاه هوایی محلی در سوریه برای انجام ماموریت های خود دارد، ابراز تردید کرد که مسکو در واقع نیازی به استفاده از پایگاه هوایی ترکیه داشته باشد.


بر اساس این گزارش، اکثر جنگنده های روسیه حملات هوایی خود علیه تروریست ها را از پایگاه 'حمیمیم' واقع در سوریه و به تازگی از پایگاه هوایی همدان ایران صورت می دهند.


راشاتودی گزارش داد: اگر مسکو درخواست اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک را لازم بداند، آنگاه توازن استراتژی دفاعی ، ترکیه را از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ، که آنکارا یکی از متحدان کلیدی آن است، دور می سازد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------