کره شمالی استرداد 12 شهروند این کشور از سئول را خواستار شد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, کره شمالی

کره‌شمالی امروز (یکشنبه) خواستار بازگشت 12 کارگر یک رستوران که شهروند این کشور هستند و همگی با هم به کره جنوبی فرار کرده‌اند، شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارنظر امروز دولت پیونگ یانگ درباره واکنش سئول درباره 12 شهروند این کشور و مدیرشان نخستین مورد در طول یک هفته گذشته از زمان پناهندگی این افراد به سئول محسوب می شود. این 12 شهروند کره شمالی که در یک رستوران کار می کردند، به سئول پناهنده شدند و دولت پیونگ یانگ خواستار بازگشت آنها به کره شمالی است.

وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی پس از آنکه سرویس اطلاعات این کشور تحقیق از این افراد را به پایان رساند اعلام کرد که این افراد وارد جامعه کره جنوبی شده‌اند.

کره شمالی مدعی است که این افراد ربوده شده‌اند به طوریکه سخنگوی کمیته امور اضطراری برای نجات افراد ربوده شده این کشور اظهارنظر وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی را توطئه ای برای کتمان حقیقت پنهان شده در ربوده شدن این افراد دانست و گفت:‌ تا زمانیکه بتوانیم این افراد را نجات دهیم و به کشور بازگردانیم به کار خود ادامه می دهیم.

این افراد در یک رستوران در چین کار می کردند و در آوریل سال جاری میلادی به کره جنوبی پناهنده شدند و پس از آن در راس خبرها قرار گرفتند.

درحالیکه سئول گفته این افراد به صورت داوطلبانه وارد کره جنوبی شدند اما پیونگ یانگ مدعی است که آنها توسط سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ربوده شدند و دست به کمپین رسانه ای علیه کره جنوبی زده است.

قریب به 30 هزار شهروند کره شمالی بخاطر فقر و سرکوب در این کشور به کره جنوبی فرار کرده‌اند.

اما فرار گروهی تا به امروز امری بی سابقه بوده است به ویژه آنکه این افراد در یک رستوران خارج از کشور که برای حمایت کره شمالی تاسیس شده کار می کردند و می‌دانند که خانواده یشان نیز در کره شمالی هستند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------