کشف گذرنامه‌های جعلی داعش در کمپ‌های مهاجرتی یونان



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل , داعش

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از آژانس مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا، از شناسایی و کشف گذرنامه‌های جعلی برای اعضای داعش در کمپ‌های پناهجویان در یونان خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایتالیایی «لا استمپا» در گزارشی نوشت، مقام‌های یوروپل تحقیقاتی در زمینه قاچاق اسناد جعلی برای شبه‌نظامیان داعش در چهار کشور عراق، سوریه، یونان و اتریش انجام دادند و تلاش کردند تا ردپایی از اسناد هویتی جعلی و چگونگی استفاده از آنها برای نفوذ به مرزها بیابند.

مقام‌های یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا) هنوز به این گزارش واکنشی نداشته‌اند.

طبق این گزارش، نگرانی‌هایی مبنی بر مخفی شدن تروریست‌های بلقوه‌ای از عراق و سوریه در میان مهاجران و پناهجویان برای فرار از دست کنترل‌های دولتی و نیز استفاده از گذرنامه‌های جعلی سوریه برای باز کردن راهشان به سمت اتریش و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد.

لا استمپا می‌نویسد: آنها تعدادی گذرنامه با هویت جعلی در کمپ‌های پناهجویان در یونان کشف کردند که ظاهرا برای اعضای داعش بوده است.

دست‌کم دو تن از عاملان حملات تروریستی نوامبر در پاریس از طریق سوریه در پوشش پناهجویان وارد اروپا شده بودند و با اسناد جعلی سوری سفر می‌کردند. این گزارش در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درباره موج جدید ورود پناهجویان به یونان مطرح شده است. در مجموع 58 هزار تن از زمان بسته شدن مسیر موسوم به "مسیر بالکان غربی" در اواخر فوریه، وارد یونان شده‌اند. این مسیر به صورت موثر مرز شمالی یونان را به روی پناهجویان بست.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------