فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراق به دلیل عملیات‌ روسیه علیه داعش تعطیل می‌شوند



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, فرودگاه‌های اقلیم کردستان

مسئولان اقلیم کردستان اعلام کردند که قصد دارند پروازها در فرودگاه‌های اقلیم کردستان را متوقف کند تا زمینه را برای تشدید حملات روسیه علیه داعش در سوریه فراهم آورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع آگاه در اربیل اعلام کردند که به مسئولان فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه گزارشی درباره حملات جنگنده‌های روسیه و موشک‌های دوبرد این کشور که از آسمان شمال عراق عبور می‌کنند، ابلاغ و تأکید شده که این حملات نیازمند توقف پروازها در این دو فرودگاه برای ممانعت از حوادث احتمالی است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیشتر اعلام کرده بود که به روسیه اجازه استفاده از حریم هوایی عراق را برای حمله به داعش در سوریه می‌دهد. روسیه از دریای خزر موشک‌های بالستیک به سمت سوریه شلیک می‌کند که این موشک‌ها از حریم هوایی ایران و عراق می‌گذرند.

خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرده بود: روسیه برای انجام عملیات "نابودی فراگیر" در سوریه با استفاده از 69 جنگنده سوخو و 160 بمب‌افکن توپولف و ناوها و زیردریایی‌های موجود در دریای مدیترانه برنامه‌ریزی کرده‌ است.

مسئولان عراقی اکتبر 2015 نیز پروازها در فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را به خاطر حملات موشکی روسیه موقتا متوقف کرده بودند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------