آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آلمان به دنبال تکنولوژی تشخیص چهره برای شناسایی تروریست‌ها



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,وزیر کشور آلمان

وزیر کشور آلمان از طرح این کشور برای استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در دوربین های نظارتی مستقر در مرزها به منظور شناسایی تروریست هایی که قصد دارند با پنهان شدن در جمع پناهجویان وارد خاک آلمان شوند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان، در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی بیلدآم زونتاگ، اظهار کرد: من تمایل دارم که ما از این تکنولوژی های تشخیص چهره در دوربین های نظارتی فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از این نرم افزارها اگر یک مظنون شناسایی شود در سیستم نشان داده خواهد شد.

دومزیر همچنین گفت: یک سیستم نظارتی مشابهی نیز برای شناسایی چمدان‌هایی که به حال خود رها شده‌اند در دست آزمایش است و این سیستم به هنگامی که مشاهده کند یک چمدان یا محموله باری برای چند دقیقه رها شده است پیام هشداری را می فرستد.

این در حالی است که گفته شده کشورهای دیگر نیز به دنبال این تکنولوژی‌های جدید هستند اما آلمانی‌ها به لحاظ سابقه‌ی بدی که از بابت سوءاستفاده های زمان آلمان شرقی و نازی ها داشته‌اند، نسبت به این تکنولوژی‌ها بدبین هستند.

از سوی دیگر، در ماه ژوئیه، آلمان شاهد دو حمله‌ی تروریستی بود که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. یکی از این حملات در قطاری در منطقه‌ی وورزبرگ و دیگری نیز در یک فستیوال موسیقی در شرق آنسباخ اتفاق افتاد.

در نتیجه این حملات، سازمان دهندگان یک فستیوال مشهور دیگر در آلمان به نام فستیوال اکتبر فست، قرار است تدابیر امنیتی را افزایش داده و ورود کوله پشتی را به فستیوال ممنوع کند و در همه‌ی ورودی ها ایست بازرسی گذاشته و اطراف محل فستیوال، حصار ایجاد ککند.

دومزیر گفت: ممنوع کردن ورود کوله پشتی به فستیوال ها و مراسم های بزرگ امر مفیدی است اما این به عهده مقامات امنیتی محل است تا چنین تصمیمی بگیرند.

وزیر کشور آلمان همچنین تاکید کرد و گفت: ما باید به تبعات تدابیر امنیتی جدید نظیر صف های طولانی، بازرسی های سفت و سخت تر و یا داشتن کارت ورودی شخصی عادت کنیم. این ها اگرچه ناخوشایند، خسته کننده و زمان بر هستند اما آزادی شخصی را محدود نمی کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------