وزیر خارجه ترکیه: کشور را از وجود همه خائنان پاک می‌کنیم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,وزیر خارجه ترکیه

وزیر خارجه ترکیه گفته است، گروه‌های تروریستی چون "سازمان حامیان گولن"، پ ک ک، یگان‌های حفاظت خلق کردهای سوریه، حزب دموکراتیک کردها و داعش همگی از این کشور پاک‌سازی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو ، وزیر خارجه ترکیه طی سخنرانی خود در مراسم یاد بود "شهدای" کودتای 25 تیر ماه این کشور در شهر آنتالیا همچنین خواهان رحمت الهی برای افرادی شد که جان خود را در حمله روز شنبه در یک مراسم عروسی در غازی آنتپ از دست دادند. در این حمله انتحاری که به گفته مقامات ترک یک نوجوان 12 تا 14 ساله عامل آن بوده 51 تن کشته شدند.

چاووش اوغلو در این اظهارات خود عنوان کرد: خائنان بدانند، حامیان گولن، پ ک ک، یگان‌های حفاظت خلق کردهای سوریه،‌ حزب اتحاد دموکراتیک کردها و داعش باید بدانند که ما همه آنها را از کشورمان پاک می‌کنیم.

وی با اشاره به کودتای اخیر ادامه داد: حامیان گولن تانک و هلی کوپتر داشتند. آنها به مردم ما تیراندازی کردند. اما مردمی که سلاح نداشتند در مقابل این کودتاگران ایستادند.

وزیر خارجه ترکیه با این ادعا که حامیان گولن و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) با یکدیگر همدست هستند، ادامه داد: پ ک ک هم به عنوان برادر دو قلوی حامیان گولن و شاخه‌های آن در سوریه و داعش که مردم ترکیه را هدف قرار می‌دهند نباید این را فراموش کنند؛ شما شاید با برخی توافق کرده باشید، صاحبان شما می‌خواهند ترکیه را اشغال کنند اما موفق نشدند. اکنون آنها از شما به عنوان وسیله‌ای برای این امر استفاده می‌کنند اما ما همه شما را از کشور بیرون و پاکسازی می‌کنیم.

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد: شما نمی‌توانید کشور را چند دسته کنید. شما در حملات بزدلانه‌تان مردم غیر نظامی و بی‌گناه را می‌کشید.

وی تاکید کرد، پ ک ک به هیچ وجه توجهی به مشکلات مردم کُرد ندارد.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------