آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

چاووش‌اوغلو: به مذاکره با آمریکا برای استرداد گولن ادامه می‌دهیم



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,وزیر امور خارجه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، مقامات این کشور با هیأتی که از آمریکا به آنکارا سفر می‌کند، دیدار و درباره فرآیند استرداد فتح‌الله گولن گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، این کشور به تلاش‌های خود برای جمع‌آوری مستندات دیگری در خصوص دست داشتن فتح‌الله گولن در کودتای اخیر ادامه خواهد داد تا این مستندات را به طرف آمریکایی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد، مقام‌های آنکارا در دو روز آینده با مقام‌های آمریکایی که به ترکیه سفر می‌کنند، دیدار خواهند کرد و مسأله استرداد گولن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با بیان این که مذاکرات با مقام‌های آمریکایی برای استرداد گولن همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: من به همراه وزیر دادگستری در این رابطه به آمریکا سفر خواهیم کرد.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به ترکیه سفر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود وی در این سفر مسأله درخواست استرداد گولن از آمریکا را بررسی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌.ان‌.ان، فتح‌الله گولن، روحانی مسلمان ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکاست که به حمایت از کودتای ناکام 15 ژوئیه ترکیه متهم است؛ اتهامی که او نمی‌پذیرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از آمریکا خواسته است تا این روحانی 75 ساله را فورا به ترکیه مسترد کند. گولن تمامی اتهامات را بی‌پایه و اساس می‌داند.

اردوغان شنبه در یک کنفرانس خبری در استانبول گفته بود که مسأله گروه تحت رهبری گولن جزو اولین مسائل در دستور کار گفت‌وگو با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، چهارشنبه قرار است هیاتی از مقام‌های آمریکایی متشکل از اعضای وزارت خارجه و دادگستری با هدف رایزنی با مقام‌های آنکارا در مورد تحقیقات ترکیه از گولن به این کشور بروند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------