ترامپ: بنیاد کلینتون ها فاسد است



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, ترامپ

بنیاد بیل کلینتون کمک‌های مالی از کشورهای بسیاری دریافت کرده که علیه زنان، همجنسگرایان و سایرین تبعیض قائل می‌شوند.

دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون خواست تا بنیاد خیریه‌ای که همسرش بیل کلینتون بنیان گذاشته، تعطیل کند. ترامپ، این بنیاد را «شرکت فاسد» خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در رقابت‌های ریاست جمهوری همچنین خواستار آن شد تا یک دادستان ویژه رقیب دموکراتش را مورد بررسی قرار دهد. او اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا را به «لاپوشانی» تخلفات کلینتون در مورد رسوایی ایمیل‌ها متهم کرد. کلینتون که از 2009 تا 2013 وزیر خارجه بود، به استفاده از سرویس شخصی برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها متهم است.

ترامپ که میان حامیانش در شهر آکرون در ایالت اوهایو سخن می‌گفت، به وزارت خارجه در دوران کلینتون اشاره کرده و گفت:‌«پای پول در میان است، لطف‌هایی صورت می‌گیرد و شمار آنها به قدری زیاد است که باید فورا فورا فورا یک دادستان ویژه به این مساله رسیدگی کند.» حامیان ترامپ هم شعار «او را زندانی کنید! او را زندانی کنید!» سر دادند.

ترامپ میلیاردر همچنین پیش از آن با صدور بیانیه‌ای، بنیاد خانواده کلینتون را «فاسدترین شرکت در طول تاریخ سیاسی آمریکا» توصیف کرد و گفت «باید آن را فورا تعطیل کرد». این بنیاد از زمان تاسیس در سال 2001 توانست حدود دو میلیارد دلار پول جمع‌آوری کند.

این نامزد جمهوری‌خواه معتقد است که بنیاد بیل کلینتون کمک‌های مالی از کشورهای بسیاری دریافت کرده که علیه زنان، همجنسگرایان و سایرین تبعیض قائل می‌شوند. در این میان، عربستان جزو کشورهایی است که زمانی که کلینتون وزیر خارجه بود، کمک‌های بسیاری به بنیاد مذکور می‌کرد. ترامپ افزود: «منظور من این است که آنها باید این پول را پس بدهند. آنها نباید این پول را می‌گرفتند.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------