کری:‌ مذاکرات با روسیه درباره همکاری نظامی در سوریه رو به پایان است



  اخبارربین الملل,خبرهای بین الملل,وزیر خارجه آمریکا

 وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات درباره همکاری نظامی میان آمریکا و روسیه در جنگ علیه داعش در سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود و تیم‌های فنی ظرف چند روز آینده به بررسی جزئیات این مساله خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سیریا نیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر به  کنیا گفت: ما امیدواریم مذاکرات با روسیه درباره همکاری نظامی برای مبارزه با داعش به پایان خود نزدیک شده باشد.

کری اظهار داشت: ما در حال انجام مذاکرات هستیم و امیداوارم این رایزنی ها به یک نحوی به پایان خود برسد.

او بدون اشاره به جزئیات گفت: تیم‌های فنی ظرف چند روز آینده گرد هم می‌آیند و براساس آنچه که این رایزنی‌ها محقق می‌کند که احتمال آن نیز زیاد است من و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نشستی را برگزار می‌کنیم.

کری افزود: اما تصمیم گیری طی دو روز آینده باید براساس آن چیزی باشد که ما به آن دست یافته‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که نمایش کمدی سوریه بسیار طولانی شده است و این نمایش باید تمامی گروه‌هایی را که از نظام سوریه و مخالفان حمایت می‌کنند دور هم جمع کند تا درگیری‌ها پایان یابد.

کری پیشنهاد داد که واشنگتن و مسکو در تبادل اطلاعات برای هماهنگی حملات هوایی علیه النصره و منع نیروی هوایی سوریه از حمله به گروهای مخالف میانه‌رو همکاری کنند.

در دوره اخیر روس‌ها و آمریکایی‌ها مذاکرات فشرده‌ای را درباره امکان همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم در سوریه حل و فصل بحران این کشور و امکان جدا کردن مخالفان میانه‌رو از تروریست‌ها برگزار کرد.

آمریکا و روسیه یکدیگر را به عدم جدیت در مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه متهم می‌کنند.

مسکو واشنگتن را به حمایت از شورشیانی که به نقض آتش بس می‌پردازند متهم کرده و واشنگتن همچنان از نظام سوریه و روسیه می‌خواهد تا از افزایش خشونت و بمباران کردن شهرها خودداری کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------