آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

العبادی: داعش خطری برای همه کشورهاست/ به پیروزی نهایی نزدیک شده‌ایم



  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل , العبادی

نخست‌وزیر عراق در دیدار با نمایندگان رسانه‌های کویت روابط میان دو کشور را ممتاز توصیف کرد. او همچنین تاکید کرد پیروزی نهایی بر داعش در عملیات موصل نزدیک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیاتی رسانه‌ای از کویت در حضور مؤید اللامی، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراقی گفت: روابط بغداد-کویت ممتاز بوده و این روابط از حالت بحرانی که به دلیل سیاست‌های رژیم صدام در عراق به آن دچار شده بود به سمت تفاهم و همبستگی رفته است.

العبادی در ادامه "باز شدن صفحه‌ای جدید در روابط عراق با تمامی کشورها را با هدف ارتقای منطقه" خواستار شد.

نخست وزیر عراق افزود:‌ عراق با چالش‌های متعددی روبه‌روست و گروه‌های تروریستی مختلف در عراق به کشتار و ایجاد رعب و وحشت میان عراقی‌ها می‌بالند اما مردم و مسئولان عراق بارها بر آنها پیروز شده و اراضی خود را از دست آنها خارج می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ داعش تهدیدی علیه همه کشورهای جهان است و بر این اساس باید گفت کمک‌ها و حمایت‌های جامعه جهانی از عراق در راستای منافع مشترکی برای نابودی تروریست‌هاست.

العبادی گفت:‌ ما به پیروزی نهایی بر داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل و تا مرزهای سوریه نزدیک شده‌ایم چرا که ما حامی سوریه هستیم و می‌خواهیم برای حفظ مرزها در کنار دمشق و نهادهای دولتی سوریه و نه گروه‌های مسلح باشیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------