داعش به خاطر کمبود تروریست های خارجی برای عملیات انتحاری به کودکان رو آورده است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,عملیات انتحاری

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نوشت: کمبود جنگجویان خارجی موجب شده تا گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات انتحاری به استفاده از کودکان روی آورد.

این روزنامه در گزارشی در این باره به نقل از منابع امنیتی کرد نوشت: کودکی که کمربند انفجاری به خود بسته بود و قصد داشت خود را در حسینیه شیعیان در یکی از مناطق کرکوک منفجر کند و شب گذشته توسط نیروهای امنیتی کرد و پلیس عراق دستگیر شدبه همراه برادرش در شهر موصل آموزش دیده است.اما برادر وی همان شب خود را در مسجد دیگری (ویژه شیعیان) منفجر کرد.


پلیس شهرستانه ای نواحی حومه استان کرکوک اعلام کرده که این کودک به احتمال بسیار زیاد هنگام اقدام برای انجام عملیات تحت تاثیر مصرف مواد مخدر بوده است.


سرهنگ «سرحد قادر» به الشرق الاوسط گفت: کرکوک شب قبل از آن هم شاهد یک انفجار انتحاری بود. در مورد اول فردی انتحاری خود را در نزدیکی حسینیه امام جعفر صادق در منطقه الوسطی منفجر کرد و موجب زخمی شدن شش تن از جمله دو مامور پلیس شد. پسربچه دوم نیز که قصد داشت خود را منفجر کند نوجوانی 15 ساله بود که خوشبختانه توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شد. انفجار سوم نیز بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای رخ داد. نیروهای امنیتی درحال حاضر سرگرم تحقیقات درباره این سه حادثه هستند.


این مقام مسوول افزود: هنگامی که پسربچه را دستگیر کردیم حالت عادی نداشت و تصور می کنم تحت تاثیر مواد مخدر بود. او اطلاعاتی را در اختیار ماموران قرار داده است اما هنوز این اطلاعات صددرصد قابل اتکا نیست و تحقیقات همچنان ادامه دارد.


وی درباره اقدامات قضایی که درباره این پسربچه به اجرا گذاشته خواهد شد نیز گفت: تروریستهایی که دستگیر می شوند صرفنظر از سن، جنس و یا تابعیتشان تحویل مقامات قضایی داده می شوند و دادگاه درباره آنها تصمیم می گیرد. این پسربچه هم تحویل دادگاه داده می شود.


سرهنگ فرهاد حمه مسوول اطلاع رسانی واحد فرماندهی امنیت عمومی استان کرکوک به این رسانه گفت: اندکی پس از انفجار انتحاری توسط یک پسربچه در منطقه الوسطی کرکوک، ماموران موفق شدند پسربچه دیگری را که قصد داشت در یکی از مناطق این شهر دست به عملیات انتحاری بزند بر اساس اطلاعات امنیتی، شناسایی ودستگیر کنند.


وی افزود: از ظاهر این پسر بچه هم کاملا مشخص بود که چیزی با خود حمل می کند بنابراین با اتخاذ تدابیر لازم وی را بازداشت کردیم که پس از بازرسی بدنی مشخص شد کمربند انتحاری به خود بسته است.


عاصی علی یکی از مسوولان اتحاد میهنی کردستان در کرکوک نیز با ارایه توضیحاتی دراین باره گفت: براساس اطلاعات موجود، این دو پسربچه دو هفته پیش از موصل به شهرستان داقوق آمده اند. آنها در موصل توسط جنگجویان داعش درخصوص چگونگی انجام عملیات انتحاری آموزش دیده اند.یکی ازآنها هم قصدانفجار یک مسجد شیعیان در کرکوک را داشت که در واکنش به هشدار ماموران امنیتی خود را منفجر کرد. براساس اعترافات نفر دوم(برادر دیگر) پدر این دو کودک آنها را مجبور به انجام عملیات انتحاری کرده و آموزشهای لازم را به انها داده بود.


براساس گفته های منابع امنیتی داعش، نیروهای خارجی خود را در درگیری با پیشمرگ ها،حملات هوایی ائتلاف و نیز موج فرار آنها از میدان جنگ از دست داده و ازاین رو به استفاده از کودکان برای انجام عملیات انتحاری روی آورده است.


این منابع می گویند داعش همچنین از این کودکان در ایست های بازرسی خود در تمام مناطق عراق و سوریه وبرای جاسوسی از مردم استفاده می کند.


داعش طی سه سال اخیر بارها تصاویر کودکان ربوده شده که آنها را برای انجام عملیات تروریستی در اردوگاههای خود آموزش داده بر روی اینترنت منتشر کرده است.


گزارشهای موجود نشان می دهد گروه تروریستی داعش حدود یکهزار و650کودک بین شش تا 17 سال را در اختیار دارد. برخی ازاین افراد اکنون بیش از دو سال است که نزد این گروه به اسارت درآمده اند. برخی دیگر هم توسط والدین خود که هوادار داعش هستند درقبال دریافت پول تحویل این گروه تروریستی شده اند. تعدادی دیگری هم فرزندان تروریست های داعش هستند.


اردوگاههای نظامی داعش ویژه آموزش کودکان در منطقه السلامیه و نمرود (در جنوب شرقی موصل) و یا در نزدیکی پایگاه الغزلانی در مرکز موصل قرار دارد. این گروه تروریستی یکی از باغهای منطقه را هم به پایگاه نظامی آموزش کودکان تبدیل کرده است. اردوگاه منطقه الحضر، تلعفر و بعاج در عراق نیز ازدیگر مراکز نظامی آموزش کودکان توسط داعش هستند.


درسوریه نیز پایگاههای آموزش نظامی بسیاری در کار آموزش نظامی کودکان فعال هستندکه از مهمترین آنها می توان به اردوگاه اشبال الفاروق و الخلیفه للاشبال و الشریعه للاشبال نام برد که اغلب در نزدیکی شهر رقه هستند.


تروریستهای داعش دراین مراکزعلاوه بر آموزش نظامی و عملیات انتحاری؛ به کودکان آموزشهای ایدئولوژیک داده و به اصطلاح آنها را شستشوی مغزی می دهند. آنها همچنین نحوه سربریدن و ساختن بمب های کنار جاده ای و بمب گذاری خودروها را نیز فرا می گیرند.کودکانی که به خود جرات مخالفت با اوامر داعش را بدهند بی درنگ مانند افراد بالغ اعدام می شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------