آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بان کی‌مون تمرکز مجدد بر امحای تسلیحات کشتار جمعی را خواستار شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بان کی‌مون

بان کی‌مون از جامعه بین‌الملل خواست تا تعهداش را نسبت به امحای تسلحات کشتار جمعی تجدید کند و تاکید کرد که پیشرفت فناوری کار گروه‌های تروریستی را برای تولید و ارسال مواد ساخت این تسلیحات ارزان‌تر و ساده‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه پی‌تی‌آی، بان کی‌مون در نشست عالی‌رتبه در شورای امنیت گفت که اقدامات خوبی در راستای محدود کردن تولیدات تسلیحات کشتار جمعی از جمله با معاهده منع کشترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و قطعنامه‌ 1540 شورای امنیت در سال 2004 انجام شد.

  دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که پیشرفت‌های فناوری کار را برای گروه‌های تروریستی آسان‌تر می‌کند تا به مواد لازم ساخت چنین تسلیحاتی دست یابند. او افزود: عاملان غیر دولتی شرور که غیرنظامیان را برای قتل‌عام هدف می‌گیرند، فعالانه به دنبال تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای هستند.

 امانوئل راکس، نماینده ویژه اینترپل در اینترپل سازمان ملل که همکاری پلیسی در سراسر جهان را تسهیل می‌کند، گفت: در حقیقت احتمال استفاده از چنین تسلیحاتی از سوی گروه‌های تروریست، مجرم و سایر عوامل غیر دولتی به یکی از چالش‌های اصلی کشورهای سراسر جهان تبدیل شده است.‌

او افزود: سازمان‌هایی همانند القاعده و سایر گروه‌های افراطی علنا در گذشته هم اعلام کردند که با جدیت به دنبال دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی برای استفاده علیه غیرنظامیان هستند. خطر تسلیحات کشتار جمعی بسیار قریب‌الوقوع است چرا که سازمان‌های تروریستی پیچیده‌تر شدند و طی سال‌های اخیر حرکت شبه‌نظامیان آنها در مرزها به آنها قابلیت بیشتری در جذب نیروهایی داده است که در امر سلاح‌های کشتار جمعی متخصص هستند.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------