خنثی سازی 2 حمله تروریستی در عربستان



  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل ,حمله تروریستی در عربستان

وزارت کشور عربستان از بازداشت چند تن از تروریست‌های داعش و ناکام گذاشتن دو حمله تروریستی در منطقه القطیف و الدمام طی ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، مقامات امنیتی عربستان در حین انجام ماموریت در یکی از مراکز  بازرسی در شهر الدمام متوجه خودروی مشکوک حامل دو سرنشین شدند و بعد از متوقف کردن خودروی مظنون و تلاش تروریست‌ها برای مقاومت و فرار در نهایت توانستند این دو تروریست بازداشت کنند.

این مقامات همچنین از کشف و ضبط اسلحه و کمربند انفجاری حاوی هفت کیلوگرم مواد منفجره خبر دادند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در نتایج اولیه، نام این دو سرنشین عبدالله عبدالرحمان عبدالله الغنیمی دارای تابعیت سعودی و حسین محمد علی محمد دارای تابعیت سوری است.

این دو تن که از اعضای گروه تروریستی داعش به شمار می‌روند در تلاش بودند تا همان روز عملیات تروریستی را در رستوران و قهوه‌خانه السیف در شهر تاروت صورت دهند.

 سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت: نیروهای امنیتی  پنجم اوت جاری نسبت به خودروی حامل دو تروریست دارای تابعیت سعودی و سوری مظنون شده و این خودرو را برای بازجویی متوقف کردند که در جریان آن تعدادی سلاح و کمربند انفجاری را کشف و ضبط کردند.

وی گفت: مقامات عربستان همچنین دو تروریست دارای تابعیت سوری  را بازداشت کردند که هم‌اکنون بازجویی‌ها در خصوص این دو شخص ادامه دارد.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان افزود: نیروهای امنیتی روز سه شنبه یک عملیات تروریستی را  که قرار بود نمازگزاران در مسجد المصطفی واقع در منطقه‌ای در استان القطیف را هدف قرار دهد، خنثی کردند.

وزارت کشور عربستان مجددا تاکید کرد، نیروهای امنیتی تلاش خود را با اراده قاطع به منظور کشف و خنثی سازی طرح‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------