آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

رویترز: پیشتازی هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, انتخابات  آمریکا

تازه ترین نتایج یک نظرسنجی از سوی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس حاکی از آن است که 41 درصد از رای دهندگان، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را رئیس جمهوری آینده کشورشان انتخاب کرده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج بدست آمده از نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، 41 درصد از رای دهندگان هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و 36 درصد دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهوری آینده کشورشان برگزیده اند.


این نظرسنجی که در تاریخ 22 تا 25 اوت (یکم تا چهارم شهریور) انجام شده است، 23 درصد نیز اعلام کرده اند که به هیچیک از این دو نامزد انتخابات رای نخواهند داد، زیرا تمایلی به شرکت در این انتخابات ندارند.


بر اساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در ایالات سرنوشت ساز فلوریدا، اوهایو و ویرجینیا به احتمال 95% رقیب جمهوریخواه خود را شکست خواهد داد و در این انتخابات پیروز خواهد شد.


نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که هیلاری کلینتون در 19 ایالت از رقیب خود دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه پیشی گرفته است.


نتایج بدست آمده از این نظرسنجی همچنین بیانگر این است که اگر دونالد ترامپ نتواند نظر موافق تعداد بیشتری از زنان و همچنین رای دهندگان میانه روی جمهوریخواه و افراد زیر سن قانونی را به سوی خود جلب کند، به احتمال خیلی زیاد در رقابت با کیلینتون برای ورود به کاخ سفید بازنده میدان خواهد بود.


بر اساس نظرسنجی دیگری که از سوی موسسه مورنینگ کانسالت انجام شده است، هیلاری کلینتون در رقابت های انتخاباتی با فاصله سه درصد از دونالد ترامپ پیشتاز است.


نتایج بدست آمده از این نظر سنجی 39 درصد از رای دهندگان به هیلاری کلینتون و 36 درصد به دونالد ترامپ رای داده اند.


در رقابت های مستقیم بین نامزدهای دو حزب اصلی در ایالت متحده آمریکا یعنی حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه، هیلاری کلینتون با کسب 44 درصد از آرا در مقابل حمایت 38 درصدی از دونالد ترامپ با برتری 6 درصدی، از رقیب خود پیشی گرفته است.


این دو نظرسنجی در بین 2001 نفر از رای دهندگان و به ترتیب در تاریخ 16 و 17 اوت (26 و 27 مرداد) و 18 و 20 اوت (28 و 30 مرداد) و با ضریب خطای دو درصد انجام شده است.


هر کدام از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بتواند 270 الکترال کالج را از مجموع 538 الکترال کالج به دست آورد، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.


پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه هشت نوامبر 2016 (18آبان 1395) برگزار می شود.


دونالد ترامپ در پی شکست سناتور تد کروز، جان کاسیچ فرماندار، سناتور مارکو روبیوی و سایر نامزدها در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری سال 2016 حزب جمهوریخواه، به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد.


هیلاری کلینتون نیز پس از شکست سناتور برنی سندرز، به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریک برگزیده شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------