آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

حمله طرفداران داعش به زندانی در فیلیپین و فراری دادن ۲۸ تن



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل , داعش

مقام‌های فیلیپینی امروز یکشنبه اعلام کردند، افراطی‌های فیلیپینی با حمل نشان گروه داعش اقدام به حمله به زندانی در جنوب فیلیپین کردند و ۲۸ زندانی را فراری دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فیلیپین اعلام کرد، حدود ۵۰ عضو مسلح گروه مائوته (Maute) شنبه به زندان ماراوی (Marawi) در جنوب این کشور حمله کردند و هشت تن از اعضایشان را که هفته پیش دستگیر شده بودند، آزاد کردند. ۲۰ فراری دیگر برای جرایم دیگر زندانی بودند و توانستند در حمله مذکور بگریزند.

گروه مائوته یکی از چندین باند در منطقه میندانائو (Mindanao) در جنوب فیلیپین است که محل اسکان اقلیت مسلمان در فیلیپین عمدتا کاتولیک است. گفته می‌شود که این گروه به آدم‌ربایی و بمبگذاری دست می‌زند و به عنوان عامل حمله ماه فوریه به یک ایست بازرسی ارتش در شهر بوتیگ (Butig) در میندانائوی فیلیپین شناخته می‌شود. این حمله یک هفته به طول انجامید و تلفات بی‌شماری داشت و ده‌ها هزار تن را از خانه‌هایشان آواره کرد.

ارتش فیلیپین هم اعلام کرد که عوامل مسلحی که شنبه به زندان ماراوی حمله کردند، پرچم‌های سیاه ‌رنگ داعش به همراه داشتند و بعدا در پایگاه آنها سربندهای نشان داعش پیدا شد. به گفته مقام‌ها، آنها در حال تحقیق هستند که چرا نگهبانان زندان در مقابل این حمله مقاومت نکردند و چرا تدابیر امنیتی در زندان پس از ورود این زندانیان پرخطر افزایش پیدا نکرد.

این تازه‌ترین مورد از فرار از زندان‌های فیلیپین نیست. زندان‌های این کشور عموما تدابیر امنیتی پایینی دارند و در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۰۰ مرد مسلح به زندانی در جزیره باسیلان در جنوب فیلیپین حمله کردند و ۳۱ زندانی از جمله چندین چریک مسلمان فرار کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------