"اف.بی.آی" هیلاری را مجاب کرد



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,  کلینتون

 پرس تی وی نوشت: نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در اولین نشست توجیهی، گزارش امنیتی اف بی آی را دریافت کرد.

 به  گزارش  خبر  آنلاین ؛هیلاری کلینتون، روز شنبه ( 6 شهریور) در اولین نشست توجیهی به عنوان نامزد اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با مقامات ریاست اطلاعات ملی در مقر «اف.بی.آی» در منطقه چاپاکوآ در نیویورک دیدار کرد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیز چندی پیش همراه با متحدان نزدیک خود از جمله کریس کریستی، فرماندار جمهوری خواه نیوجرسی در نشستی مشابه حضور یافت. کلینتون به تنهایی در نشست توجیهی شرکت کرد.

در این نشست توجیهی، بدون افشای اسرار و موارد محرمانه، گزارشی اطلاعاتی در ارتباط با مسائل امنیتی کشور در اختیار نامزدهای برتر انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار می‌گیرد.

از سال 1952 تاکنون، بر مبنای طرح هری ترومن، رئیس جمهور اسبق آمریکا، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیش از برگزاری انتخابات، در  نشستی توجیهی شرکت کرده و از چشم انداز و رئوس برنامه های امنیتی آمریکا مطلع می‌شوند.

این در حالی است که منتقدان و مخالفان هر یک از نامزدهای اصلی می‌گویند نباید این گونه مسائل و اطلاعات امنیتی در اختیار رقیب دیگر قرار گیرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، اوایل ماه جاری میلادی در اظهاراتی هشدار آمیز، در حالی که آشکارا به ترامپ اشاره داشت، گفت: « اگر آن‌ها قصد دارند رئیس جمهور شوند، باید از آغاز همچون یک رئیس جمهور عمل کنند.»

اوباما افزود: «هدف این است که بتوان این گونه گزارشها را دریافت کرد و آنها را منتشر نکرد.»

ونالد ترامپ، 17 آگوست (27 مرداد 1395) در دفتر اف.بی.آی در منهتن گزارش توجیهی امنیتی را دریافت کرد.

پاول ریان، رئیس مجلس امریکا، اوایل سال جاری نیز از جیمز کلاپر، رئیس اطلاعات ملی این کشور، کلینتون را از دریافت گزارش امنیتی در زمان نامزدی ریاست جمهوری ، ممنوع کرد.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در استدلال این درخواست گفت، کلینتون به عنوان وزیر خارجه امریکا با توجه به استفاده از سرورهای شخصی در ارسال و دریافت ایمیل، در زمینه اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه «بسیار بی‌دقت» بوده است.

ریان ماه جولای در نامه‌ای به کلاپر تصریح کرد: «از نظر قانونی الزامی نیست که شما اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را در اختیار کلینتون قرار دهید. اگر به رغم یافته های اف بی آی این کار صورت گیرد، ممکن است تمام کسانی که در حال حفاظت از اطلاعات سری کشور ما هستند، دچار سوء تعبیر شوند.»

پیش از این، اف‌بی‌آی اعلام کرده بود هیلاری کلینتون به خاطر موضوع جنجالی ایمیل‌های شخصی‌اش در دوران وزارت امور خارجه تحت پیگرد قرار نمی گیرد.

این در حالی است که درخواست ریان از سوی کلاپر رد شد. وی در پاسخ به درخواست ریان گفت نامزدهای برتر ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری با توجه به اهمیت این جایگاه‌ها از  برخی مسائل امنیتی و طبقه بندی شده مطلع می شوند.

وی تصریح کرد نامزدهای اصلی تصدی منصب ریاست جمهوری و معاونت رئیس جمهوری، فارغ از هر گونه تعلق حزبی توجیه امنیتی می‌شوند و نیازی به تأیید صلاحیت امنیتی آن‌ها نیست.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------