آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اعتراف بی سابقه رئیس مجمع سازمان ملل درباره شورای امنیت و آمریکا



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,سازمان ملل

  رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حمله آمریکا به عراق آغاز نزاع شدید طائفه‌ای و به قدرت رسیدن داعش در این کشور بود. وی همچنین به ناتوانی و شکست شورای امنیت در حل بحران سوریه اذعان کرد.

 به  گزارش  ایسنا  ؛موگنز لیکتوفت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درخصوص بزرگ‌ترین دستاوردی که در زمان ریاست وی در مجمع عمومی سازمان ملل محقق شد، گفت: شفافیت در انتخاب دبیرکل آتی سازمان ملل مهم‌ترین چیزی بود که در دوره ریاست من محقق شد؛ چراکه این روند انتخاب که ما درصدد عملی کردن آن بودیم، از قبل رخ نداده بود. من قواعد بازی را تغییر دادم و امیداورم که این امر شرایط را به سمت انتخاب شخصیتی بسیار قدرتمند سوق دهد.

وی افزود: بدترین چیزی که در این دوران شاهدش بودیم فقدان سیاستی در داخل سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها است. ما همچنین نتوانستیم به آوارگان و مهاجران کمک کنیم.

لیکتوفت در خصوص درگیری‌های فعلی در جهان و اینکه چه اشتباهی در جهان عرب رخ داده است، تصریح کرد: نخست این که من معتقدم علت این امر به پیشینه درگیری‌ها برمی‌گردد. از لحاظ تاریخی، نتایج جنگ جهانی اول ظالمانه بود و به مداخله قدرت‌های غربی در آن دوره و سایس پیکو و همچنین مرزهای تحمیل شده بر ملت‌های منطقه انجامید. علاوه بر آن، حمله آمریکا به عراق در سال 2003، مشکلی را در آن کشور ایجاد کرد و آغاز نزاع نژادی و به قدرت رسیدن داعش شد. به دلیل حمله آمریکا به عراق، نزاع طائفه‌ای در عراق شدید شد. دلایل زیادی برای آنچه که در جهان رخ داده است، وجود دارد اما اساسا مداخله خارجی در آن مناطق علت اصلی است.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به این سوال که چگونه اصلاح آشوب در سوریه، عراق، لیبی و دیگر کشورها ممکن است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه من، تا زمانی که هر اقلیتی در سوریه حقوق خود را محقق نکند، صلحی در سوریه وجود نخواهد داشت. باید چارچوبی تدوین شود که در آن حقوق تمامی اقلیت‌ها تضمین شود و باید به اقلیت‌ها نقشی داده شود تا در امور کشور به ایفای آن بپردازند. اگر به عراق نیز بنگرید، علت نخست فاجعه اصلی این است که پس از حمله در سال 2003، هیچ اقلیتی به صورت مستقیم حقوق خود را به دست نیاورد. دموکراسی مساله‌ای بسیار مهم در این کشورها است اما حمایت از اقلیت‌ها مساله‌ای است که باید برای ماندگار شدن دموکراسی، آن را حفظ کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی باید در کشورهای مذکور مورد سرزنش قرار بگیرد، آیا وضعیت این کشورها مسئولیت سازمان ملل است یا ابرقدرت‌ها یا رهبران این کشورها، گفت: شورای امنیت ناتوان و پیر گشته است و این شورا بر سر توافق در مورد بحران سوریه و دیگر بحران‌ها در حال حاضر شکست خورد، چراکه پس از پنج سال از جنگ سوریه، شورای امنیت در دسامبر به قطعنامه‌ای پیرامون نقشه راه صلح در سوریه دست یافت که آن هم هنوز اجرا نشده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------