اعمال فشار فرانسه برای صدور قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,سازمان ملل

در پی ادعای یک تیم تحقیقاتی سازمان ملل مبنی بر استفاده ارتش سوریه از گازهای سمی، وزیر خارجه فرانسه بار دیگر اعلام کرد که برای قانع کردن اعضای شورای امنیت از جمله روسیه جهت محکوم کردن نظام سوریه تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه پس از دیدار با همتایان آلمانی و لهستانی خود بار دیگر نسبت به شرایط انسانی دشوار در حلب ابراز نگرانی کرد.

وی اعلام کرد که برای قانع کردن اعضای شورای امنیت از جمله روسیه جهت محکوم کردن نظام سوریه تلاش خواهد کرد. این اظهارات آیرو پس از آن ایراد شد که تیمی از سازمان ملل مدعی شد تحقیقاتش نشان داده نظام سوریه مسئول دو حمله با گازهای سمی در این کشور است.

آیرو پنج شنبه نیز با ابراز نگرانی درباره وضعیت سوریه خواهان اقدام شورای امنیت درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه شده بود.

قرار است شورای امنیت ظرف چند روز گزارش تیم مذکور را درباره حملات شیمیایی در سوریه بررسی کند.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درخصوص امکان موافقت روسیه با قطعنامه احتمالی شورای امنیت در این خصوص گفت: دلیل یا بهانه‌ای نمی‌بینم که روسیه بخواهد این قطعنامه را تایید نکند.

وی افزود: به راحتی نمی‌توان این گزارش را نادیده گرفت. بهتر است که ما بر روی این گزارش بیشتر تمرکز کرده و به آن پایبند باشیم و نباید هیچ ذره‌ای شک در این باره وجود داشته باشد.

آیرو تاکید کرد که هدف فرانسه قانع کردن اعضای شورای امنیت برای محکوم کردن این مساله و ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری مذاکرات سیاسی است.

روسیه روز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که آماده همکاری با آمریکا در خصوص گزارش سازمان ملل است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------