آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بغداد: برای حفظ روابطمان با عربستان تلاش می‌کنیم



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,سخنگوی وزارت خارجه عراق

در پی درخواست رسمی عراق از ریاض برای تغییر سفیرش در بغداد، سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که کشورش تمایل به حفظ روابط خود با عربستان دارد و امیدوار است ریاض به این خواسته عراق پاسخ مثبت بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الفجر، دولت عراق روز یکشنبه و در پی مداخلات مکرر ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد در امور داخلی عراق، از ریاض خواست تا سفیر خود را تغییر دهد.

در همین راستا، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که کشورش برای حفظ روابط دو جانبه با عربستان تلاش می‌کند. وی گفت: امیدوارم عربستان به خواسته ما درباره تغییر سفیرش در بغداد پاسخ مثبت بدهد و این در خواست به خاطر مداخلات مکرر سفیر عربستان در مسائل داخلی عراق مطرح شد.

وی در پیامی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: حفظ روابط با عربستان از اولویت‌های ما است و برای توسعه و تعمیق این روابط تلاش می‌کنیم اما سفیر عربستان در عمل برای تقویت این روابط ناموفق بوده است. وزارت خارجه بارها سفیر عربستان را احضار و به وی اخطار داده بود.

جمال همچنین ادعای سفیر عربستان درباره تلاش برای ترورش را ساختگی و دروغین دانست و اعلام کرد عراق قدرت حفاظت از امنیت هیات‌های دیپلماتیک را دارد.
 

ثامر سبهان ، سفیر عربستان در بغداد نیز در واکنش به مواضع قاطع دولت عراق، اعلام کرد سیاست‌های عربستان در عراق تغییر نخواهد کرد.

وی گفت: سیاست‌های عربستان درعراق "شفاف" است و تغییر نخواهد کرد. رابطه عربستان با سیاست‌مداران عراقی "دوستانه" است و از افراد تاثیر نخواهد پذیرفت.

ثامر سبهان چندین بار اظهارات خصمانه‌ای را علیه طرف‌های شیعی از جمله نیروهای حشد شعبی ایراد کرده که مقامات عراقی این اظهارات را مداخله در امور داخلی خود دانسته‌اند. بحران زمانی به اوج خود رسید که السبهان مدعی شد "شبه نظامیان شیعه با کمک ایران" می‌کوشند اورا ترور کنند؛ اتهامی که بغداد فورا آن را رد کرد.

عربستان سال گذشته میلادی پس از 25 سال سفارت خود را در عراق بازگشایی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------