آنکارا: اگر ائتلاف ضد داعش اندازه ترکیه جدیت داشت، داعش ریشه‌کن شده بود



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل,وزیر خارجه ترکیه

وزیر خارجه ترکیه درباره عملیات نیروهای این کشور در شمال سوریه گفت: هدف عملیات "سپر فرات" پاکسازی منطقه از داعش و گروه‌های تروریستی است و اگر کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش اینچنین عملیاتی را قبلا انجام داده بودند دیگر داعش وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری هابرترک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای هلندی‌اش در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بازدید نمایندگان آلمان از پایگاه اینجرلیک گفت: این مساله بستگی به مواضع آلمان دارد. کسانی که تاریخ کشورمان را غیرمنصفانه توصیف می‌کنند باید بدانند که ما نیز نمی‌گذاریم آنها از نقاط حساس کشورمان بازدید کنند. این مساله به گام‌های آتی دولت آلمان بستگی دارد.

همچنین وزیر خارجه هلند در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات اخیر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مبنی بر عدم انتقال مشکلات داخلی ترکیه به کشور آلمان از سوی ترک‌های مقیم این کشور گفت: ما احساسات ترک‌های مقیم را درک می‌کنیم. اما نباید مشکلات موجود در داخل ترکیه به کشورهای میزبان مانند هلند منتقل کنیم. ما هیچ گونه دخالتی در امور داخلی آنکارا نمی‌کنیم.

چاووش اوغلو نیز در پاسخ به این سوال گفت: ما نمی‌خواهیم در امور داخلی هلند دخالت کنیم اما واکنش نشان دادن ترک‌های مقیم در هلند بسیار طبیعی است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت مگر اینکه هنجارها و قوانین کشور را نقض کنند. هلند یا هرکشور دیگر اروپایی زمانی که به ترکیه درس دموکراسی می‌دهند به معنای دخالت در امور داخلی آنکارا محسوب نمی‌شود اما زمانی که صحبت از ترک‌های مقیم در اروپا است این دخالت در امور داخلی محسوب می‌شود. این سیاست به معنای اعمال استاندارد دوگانه است. باید مشکلات موجود همانند مذاکراتی که میان هلند و ترکیه وجود دارد براساس گفت‌وگو حل شود. ما درباره این مسائل مذاکره می‌کنیم.

وی درباره عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه با تاکید بر عقب نشینی نیروهای اتحاد دموکراتیک به شرق فرات گفت: هدف از عملیات ما داعش است اما سوال ما این است که چرا حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از این مساله ناراضی و ناخشنود است. اگر کشورهای عضو ائتلاف آمریکا نیز همانند ترکیه دست به حملات مشابه می‌زدند زودتر از این ها داعش در عراق و سوریه ریشه کن می‌شد. ترکیه با حمایت از مردم سوریه به عملیات مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهد اما سوالم این است چرا کسانی که مدعی مبارزه با تروریست هستند مخالف این عملیات هستند؟
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------