آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اف.بی.آی از رخنه هکرها به سیستم های انتخاباتی آمریکا خبر داد



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,اف.بی.آی

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) موفق به شناسایی رخنه هکرها به پایگاه اطلاعاتی ثبت نام رای دهندگان در دو ایالت ایلی نوی و آریزونای آمریکا شده و از دولت های محلی خواسته است که امنیت سیستم های انتخاباتی را در واپسین هفته های منتهی به انتخابات افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری رویترز گفت که احتمال نفوذ هکرها به سیستم های دیگر ایالات آمریکا در دست بررسی است.


بخش رسیدگی به امور سایبری اف.بی.آی نخستین هشدار محرمانه در این رابطه را در 18 اوت (28 مرداد) صادر کرده بود.


تارنمای خبری نشریه «واشنگتن پست» آمریکا در همین رابطه نوشت که «مت روبرتس» سخنگوی دفتر دبیری ایالت آریزونا گفته است که این تهدید در معیار یک تا 10، در مرتبه هشت ارزیابی شده بود.


گفتنی است «میشل ریگان» دبیر این ایالت که در حکم معاون فرماندار است، سیستم ثبت نام رای دهندگان را به همین علت به مدت یک هفته خاموش کرده بود. گرچه مقام های آشنا به موضوع می گویند که هیچ اطلاعاتی از سیستم های انتخاباتی آریزونا استخراج نشده است.


مقام های ایالت ایلی نوی هم در ماه ژوئیه متوجه رخنه هکرها به سیستم های انتخاباتی خود شده بودند. در این مورد که گفته می شود به افشای اطلاعات حدود 200 هزار نفر از رای دهندگان منجر شده است، سیستم های ثبت نامی به مدت 10 روز خاموش شد.


شایان ذکر است که نشریه واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که هکرهای روسیه پشت پرده این حملات هستند. مسکو که در هفته های گذشته هم به دنبال حمله هکرهای ناشناس به رایانه های حزب دمکرات آمریکا، به طرح ریزی حملات سایبری متهم شده بود، هر نوع دخالت در انتخابات و امور داخلی آمریکا را مردود دانسته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------