کری: اوباما در مجمع عمومی به آوارگان سوری می‌پردازد



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل , اوباما

رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که 20 سپتامبر سال جاری میلادی در نیویورک برگزار می‌شود درباره گام‌های بعدی در رویارویی با بحران آوارگان سخنرانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری گفت: سخنرانی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گیرد. تعداد کودکان آواره‌ای که در آلمان مفقود شده‌اند از ژانویه سال جاری میلادی دوبرابر شده است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید کارهای بیشتری برای حفاظت از جان آنها انجام دهیم. کارهای زیادتری باید برای کمک به آوارگان سوری باید صورت گیرد.

وی ادامه داد:‌ رییس جمهوری آمریکا میزبان رهبران در نشست مذکور است. این نشست برای افزایش کمک‌های بشردوستانه و ایجاد فرصت‌های با دوام و بلندمدت برای آوارگان است.

در اوت سال جاری میلادی آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد که 8 / 4 میلیون آواره سوری در نتیجه جنگ داخلی پنج ساله در این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

فعالان حقوق بشری و اعضای جامعه اسلامی در جریان راهپیمایی در نیویورک که برای همبستگی با آوارگان عراقی و سوری برگزار شد، پلاکارت هایی را که نشان دهنده وضعیت آوارگان بود، در دست داشتند.

پیشتر دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا قول داده بود تا 10 هزار آواره سوری را در سال 2016 در آمریکا بپذیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------