آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بمب‌گذاری در روسیه خنثی شد



  اخباربین الملل, خبرهای   بین الملل, بمب‌گذاری در روسیه

ماموران امنیتی در روسیه موفق شدند،بمب کنترل از راه دور به قدرت انفجاری 50 کیلوگرم تی ان تی را که در یک خودرو مقابل مسجد اصلی شهر علی یورت منطقه مرکزی جمهوری اینگوش کار گذاشته شده بود، خنثی کنند.

یونس بیک یوکوروف رئیس جمهوری اینگوش با اعلام این خبر، افزود: بمب کشف شده در صورت انفجار می توانست پیامدهای ویران کننده ای بر جای بگذارد.

 به گزارش میزانبه  نقل از  خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه به نقل از مقام اینگوشی نوشت: هدف از این اقدام تروریستی، بر هم زدن نظم عمومی و امنیتی پس از انفجار و درگیری های داخلی در جمهوری اینگوش بود که خنثی شد.

اکنون از شامگاه سه شنبه که عملیات کشف بمب انجام شده، ماموران امنیتی و پلیس در حال بررسی جزئیات و اطلاعات مربوط به مالک خودرو و همچنین ترددهای انجام شده برای انتقال بمب مقابل مسجد علی یورت هستند.

جمهوری قفقازی اینگوش در همسایگی جمهوری های چچن و اوستیا با 38 هزار و 65 کیلومتر مربع مساحت، 473 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 95 درصد آنان مسلمان هستند.


با توجه به شرکت صدها شهروند روسی بیشتر از جمهوری های مناطق قفقازی به ویژه چچن در گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق و بازگشت آنان به روسیه، کشف برنامه ریزی های انجام عملیات تروریستی در اولویت ماموران امنیتی این کشور قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------