آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تایمز انگلیس: عدنانی درصورت زنده ماندن جانشین سرکرده داعش می شد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ابومحمد العدنانی

روزنامه انگلیسی «تایمز» درباره کشته شدن «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش که در حلب سوریه کشته است، در مقاله ای به قلم «کاترین فیلیپ» اعلام کرد: اظهاراتی که در مراسم بزرگداشت سخنگوی داعش برگزار شد، نشان می دهد که عدنانی اگر زنده می ماند، جانشین ابوبکر البغدادی سرکرده داعش می شد.

به گزارش  ایرنا به نوشته این روزنامه انگلیسی، گروهک تروریستی داعش متعهد شده که انتقام خون سرکرده خود را بگیرد.


در ادامه این گزارش آمده است: پیام هایی که گروهک تروریستی داعش خطاب به طرفداران خود در اینترنت منتشر کرده، حاکی از آن است که این گروه از طرفداران خود خواسته است تا انتقام خون عدنانی را بگیرند و خواستار انجام عملیات تروریستی علیه اتباع کشورهای غربی ولو به صورت منفرد شده است.


فلیپ تاکید کرد: کسانی که با داعش و اتباع آن اعلام هم بستگی کرده اند، از شبکه اجتماعی توییتر استفاده کرده و خواهان انتقام خون وی شده اند.


مقاله نویس انگلیسی به نقل از پایگاه خبری داعش افزود: کشته شدن عدنانی اگرچه ضایعه ای اسفناک برای گروه است، اما قتل وی بر داعش تاثیر گذار خواهد بود.


روزنامه انگلیسی معتقد است که عملیات اخیر پاریس و بروکسل که از سوی گروهک تروریستی داعش انجام شد، در نفوذ دستگاه های امنیتی کشورهای غربی در سازمان داعش سهیم بوده است، به گونه که سبب شده که این گروه دیگر قادر به دفاع از سرکرده های خود نباشد.


فلیپ در ادامه به اظهارات «هاشم الهاشمی» مشاور دولت عراق استناد می کند، این مقام عراقی گفته است: قتل عدنانی در حملات آمریکایی ها دلیل روشنی بر این امر است که داعش از داخل شکاف برداشته است و هدف بعدی حملات، هلاکت ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه خواهد بود.


خبرگزاری «اعماق» وابسته گروه تروریستی داعش روز سه شنبه اعلام کرد که «ابو محمد العدنانی» سخنگوی این گروه و مغز متفکر عملیات انتحاری (تروریستی) به هلاکت رسیده است.


«ابومحمد عدنانی» سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش با نام واقعی «طه صبحی فلاحه» سال 1977 در شهرک «بنش» نزدیک شهر سراقب در ریف ادلب سوریه بدنیا آمد، اما در شهرستان حدیثه استان الانبار عراق زندگی می کرد.


عدنانی در سال 2000 میلادی به گروه القاعده در عراق تحت سرکردگی «ابومصعب زرقاوی» پیوست و در31 ماه می 2005 به دست نیروهای آمریکائی در استان الانبار بازداشت شد و مدت شش سال را در زندان سپری کرد.


وی آن زمان نام جعلی داشت و به «یاسر خلف حسین نزال الراوی» معروف بود.


سخنگوی داعش پس از آزادی، در سال 2011 به دستور «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش به سوریه رفت.


العدنانی به همراه «ابومحمد الجولانی»، «حجی بکری» و «ابوعلی الانباری» ماموریت تاسیس گروه تروریستی جبهه النصره را داشتند، اما این گروه در ابتدای کار خود اعلام نکرد که وابسته به البغدادی است.


هدف البغدادی از اعزام العدنانی به سوریه، تقویت شرایط پذیرش گروه جدید تروریستی تکفیری جبهه النصره از سوی سوری ها بود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------