مرکل: پناهجویان غیرقانونی باید به کشورهای خود بازگردند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, مرکل

صدراعظم آلمان می‌گوید، اروپا به رعایت قوانین حقوق بشری ادامه می‌دهد با این حال پناهجویانی که اجازه اقامت در اتحادیه اروپا را ندارند باید به کشورهای خود بازگردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس مرزی فرانتکس اتحادیه اروپا بیش از 1.83 میلیون تن را که در سال 2015 به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده‌اند شناسایی کرده‌ است در حالی که این آژانس در سال 2014 تنها 283 هزار تن را شناسایی کرده بود.

در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک خود با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در این باره توضیح داد: ما در بازگرداندن پناهجویان غیرقانونی در کمیسیون اروپایی موضع مشترک داشته و قصد داریم این مسئله را در اروپا به یک دستورالعمل تبدیل کنیم.

مرکل ادامه داد: باید روشن شود که ما به قوانین حقوق بشری خود پایبندیم اما باید بگوییم کسانی که اجازه اقامت دراتحادیه اروپا را ندارند باید بازگردند. در غیر این صورت ما نخواهیم توانست به کسانی که از جنگ گریخته‌اند خدماتی را که می‌خواهیم ارائه دهیم.  

با فرار میلیون‌ها تن از جنگ و فقر در خاورمیانه و آفریقا، اروپا بیش از دو سال است که با بحران رو به تشدید مهاجران مواجه است؛ مهاجرانی که به دنبال اقامت در کشورهای ثروتمند و باثبات اروپایی چون آلمان و سوئد هستند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------