آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روزنامه نگار آمریکایی در ترکیه بازداشت شد



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , گروه تروریستی

یک زن روزنامه نگارآمریکایی که موفق به فرار از اسارت گروه تروریستی جبهه النصره درسوریه شده بود، به اتهام ورود غیرقانونی به یک منطقه نظامی در ترکیه توسط نیروهای محلی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: لیندسی اسنیل در ششم ماه اگوست(ماه گذشته میلادی )پس از فرار از دست النصره در سوریه ، بازداشت شده است و مقامات امریکایی در 26 این ماه(هفته گذشته ) موفق به دیدار با وی شده اند.


کربی روز چهارشنبه اعلام کرد : این خبرنگار در ترکیه بازداشت شده است...آنگونه که متوجه شدیم وی از سوریه به ترکیه برگشته وهم اکنون در استان 'هاتای' ترکیه زندانی است. 


سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزود: این خبرنگار به جرم ورودغیرمجاز به یک منطقه نظامی تحت پیگرد قرار گرفته ولی نمی توانم درباره دلیل یا انگیزه رفتنش به سوریه اظهار نظری کنم.


این خبرنگار خود را برروی توئیتر خبرنگار فعال در استانبول معرفی کرده که با رسانه های غربی از جمله شبکه های تلویزیونی ام اس ان بی سی و ای بی سی وفاکس نیوز همکاری دارد .


وی همچنین خود را از اهالی دایتونابیچ درفلوریدای شرقی معرفی کرده که درسال 2005 از دانشکاه فلوریدا دانش آموخته شده ،وی در عکسهایی که از خودش در فضای مجازی منتشر کرده مسلمان و محجبه است.


آخرین یادداشتهای وی برروی فیسبوک و توییتر مربوط به پنجم اگوست بوده که اعلام کرده النصره وی را به مدت 10 روز زندانی کرده بودند ولی وی با همکاری «یک مرد شجاع » موفق به فرار شده و قصد داشته گزارش زمان اسارتش را مستند کند چون زندانبانان تلفن همراهش را ازوی نگرفته بودند .


استان هاتای در جنوب ترکیه و در آنسوی نوار مرزی حلب قرار دارد که صحنه درگیریهای ارتش سوریه و گروههای جنگجوی مخالف دولت ترکیه است.


طبق این گزارش،ترکیه اقدام به اعزام نیروی نظامی در طول نوار مرزی این منطقه کرده تا مانع تردد افراد مسلح و گسیل سلاح به این منطقه شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------