بغداد، همچنان رکوردار حملات تروریستی/ پلیس 2 سرکرده داعش را دستگیرکرد



  اخباربین الملل,,خبرهای  بین الملل,حملات تروریستی

نیروهای عراقی روز پنجشنبه موفق شدند در عملیات بازرسی های خانه به خانه در شمال و غرب پایتخت، دو تن از فرماندهان به اصطلاح 'ولایت بغداد داعش' را دستگیر کنند. در همین حال در گزارشی از حملات تروریستی به سراسر عراق در ماه گذشته میلادی، بغداد همچنان در صدر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای تیپ هفتم پلیس مرکزی عراق به دنبال یک کار اطلاعاتی گسترده و انجام عملیات خانه به خانه در روز پنجشنبه موفق شدند دو تن از فرماندهان برجسته داعش به نام های ابوعبدالله المشهدانی و خلف الزوبعی را دستگیر کنند.


المشهدانی که مسئول نظارت و بازرسی داعش در به اصطلاح ولایت شمال داعش بود، در منطقه الطارمیه در شمال بغداد دستگیر شد.


خلف الزوبعی مسئول اداری به اصطلاح ولایت جنوب بغداد نیز در الزیدان، واقع در منطقه ابوغریب در 20 کیلومتری غرب بغداد به دام افتاد.


سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس مرکزی عراق، در بیانیه ای در همین خصوص ، دستگیری سرکردگان داعش در بغداد را حاصل یک کار اطلاعاتی گسترده توصیف کرد.


در همین حال، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی 'یونامی'، دفتر نمایندگی سازمان ملل برای کمک به عراق ، بغداد در ماه اوت(آگوست) گذشته شاهد بیشترین حملات تروریستی و بالاترین آمار قربانیان بوده است، بطوری که در این ماه 231 شهروند عراقی در پایتخت در اثر این حملات کشته و 676 تن دیگر نیز مجروح شدند.


نینوا بعد از بغداد، حائز بیشترین تلفات ناشی از حملات تروریستی بوده است، بطوری که 116 تن کشته و 83 مجروح داشته است.


یونامی کل تلفات ناشی از حملات تروریستی در ماه اوت در سراسر عراق را 691 کشته و 1016 مجروح اعلام کرده که این آمار، شهدای عملیات آزادسازی الانبار را شامل نمی شود.


بغداد در روز پنجشنبه همزمان با اعلام آمار حملات تروریستی ماه اوت، شاهد یک سری اقدامات تروریستی بود که به گفته منابع امنیتی برخی از آنها خنثی شده است.


انفجار بمب بر سر راه زائران امام جواد (ع) در شهرک صدر در شرق بغداد تعدادی مجروح برجا گذاشت و در تیراندازی افراد مسلح در منطقه 'پل دیاله ' نیز یک تن کشته شد.


در همین حال یک عامل انتحاری پیش از رسیدن به پست بازرسی ارتش در منطقه البعایجی در منطقه الطارمیه درشمال بغداد به دست نیروهای عراقی به هلاکت رسید.


منابع می گویند، این انتحاری با هدف انفجار خود در میان زائران قصد ورود به بغداد و منطقه کاظمین را داشته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------