آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

رویترز: رئیس جمهوری ازبکستان درگذشت



  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل ,اسلام کریم اف

خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) از در گذشت اسلام کریم اف رئیس جمهوری ازبکستان خبر داد.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از سه منبع دیپلماتیک گزارش کرد.


کابینه ازبکستان ساعاتی قبل در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که وضعیت سلامتی کریم اف 78 ساله طی 24 ساعت گذشته رو به وخامت گذاشته است.


در بیانیه کابینه علاوه بر بیان این که کریم اف از شنبه گذشته و به دنبال سکته مغزی در بیمارستان بستری بوده، اشاره شده است که پزشکان وضعیت وی را بحرانی ارزیابی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پایگاه خبری فرگانا متعلق به مخالفان در ازبکستان روز پنج شنبه گزارش داد که مقدمات تدفین کریم اف در شهر سمرقند در حال انجام است و بخش هایی از مرکز این شهر به این منظور مسدود شده است.


به رغم وضعیت نامساعد سلامتی کریم اف طی سال های اخیر، وی هیچ جانشنیی برای خود تعیین نکرده است و برخی ناظران احتمال می دهند این کشور با مناقشه بر سر قدرت روبرو باشد.


کریم اف از سال 1989 در ازبکستان بر مسند قدرت بوده است. وی ابتدا به عنوان رهبر حزب کمونیست و پس از فروپاشی جمهوری شوروی سابق در سال 1991 به عنوان رئیس جمهوری ازبکستان به شیوه ای دیکتاتوری بر این کشور حکومت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------