آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

موگرینی: تشکیل ارتش اروپا در آینده نزدیک اتفاق نمی افتد



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,فدریکا موگرینی

'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه تصمیم ندارد در آینده نزدیک، ارتشی از خود داشته باشد اما، در عین حال، باید نقش امنیتی بیشتری ایفا کند.

 به  گزاش  ایرنا  به  نقل  از 'ایندین اکسپرس'، موگرینی که برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا به 'براتسیلاوا' سفر کرده است، قبل از برگزاری این نشست گفت، همه قبول داریم که تشکیل ارتش اروپا در آینده نزدیک اتفاق نمی افتد اما در صورت تعهد اعضا، پیشرفت در زمینه دفاع از اروپا می تواند خیلی زود اتفاق افتد. من امروز این موضوع را روی میز می گذارم.


به نوشته ایندین اکسپرس، افزایش چالش های امنیتی، از بحران مهاجرت گرفته تا تروریسم بین المللی، کمیسیون اروپا، شاخه اجرایی اتحادیه اروپا و موگرینی را به سوی طرح این ایده سوق داده است.


موگرینی در پاسخ به این سوال که ارتش اروپا چه وقت تشکیل خواهد شد، گفت، کسی چه می داند، پنجاه، شصت و یا یکصد سال دیگر.


وی افزود، آنچه مهم است، درک این طرح ها از سوی همه وزرا است، اکنون زمان باور کردن است و این صرفا، آغاز راه است.


موگرینی همچنین از حمایت وزرای خارجه اتحادیه اروپا از این مفهوم خبر داد و گفت، برای ارایه پیشنهادهایی مشخص به منظور اجرایی کردن این مفهوم تلاش می کند و احتمالا اولین نتایج عملیاتی آن در اوایل سال آینده میلادی مشاهده خواهد شد.


موگرینی در اوایل سال جاری میلادی از 'راهبرد جهانی سیاست خارجی و امنیتی' پرده برداشت و سران اتحادیه اروپا با اجرای این طرح او موافقت کردند.


'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس که در نشست غیررسمی روز جمعه وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت داشت، پیشتر گفته بود که کشورش با وجود رای به خروج از این اتحادیه، به همکاری دفاعی خود با اتحادیه اروپا پایبند است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------