آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

روسیه و آمریکا به اعلام آتش‌بس در حلب نزدیک شده‌اند



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,آمریکا و روسیه

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، آمریکا و روسیه به توافق آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب و دادن اجازه ورود به کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و کاهش حملات هوایی ارتش سوریه نزدیک شده‌اند و به این ترتیب احتمالا این توافق روز یکشنبه اعلام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع دیپلماتیک که خواستند، نامشان فاش نشود، گفتند:‌ توافق هنوز به مرحله نهایی نرسیده و موارد اصلی همچنان در دست بررسی است و احتمالا طرف‌های مربوطه از جمله اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و گروه‌های مخالف سوریه نسبت به آن تردیدهایی دارند.
 
اگر توافق حاصل شود منجر به تبادل اطلاعات بین آمریکا و روسیه خواهد شد به طوریکه نیروهای روس می‌توانند شبه نظامیان وابسته به جبهه النصره را که آمریکا نیز آنها را گروه‌ تروریستی مرتبط با القاعده می‌داند، هدف قرار دهند.

یک مقام گفت:‌ هنوز چیزی قطعی نشده است اما جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روسش احتمالا توافق را در روز یکشنبه به عنوان نزدیک‌ترین زمان مورد نظر اعلام کنند اما همچنان احتمال به تاخیر افتادن و اعلام آن در روز دوشنبه یا حتی بعد از آن وجود دارد.

مسکو از طریق توافقنامه برای هماهنگی با واشنگتن جهت هدف قرار دادن تروریست‌های فتح الشام (جبهه النصره سابق) تلاش می‌کند.

از بین موارد مطرح در توافق که در حال حاضر بحث روی آن وجود دارد دادن فرصت برای ارسال فوری کمک‌های انسانی به حلب از طریق جاده کاستیلو است که در حال حاضر در دست نیروهای سوری است.

همچنین در این توافق بر محدود کردن پروازهای نظام سوریه در مناطق مشخص در حلب تاکید شده است.

این توافق تصریح نکرده آیا به توقف درگیری‌ها در سراسر کشور خواهد پرداخت یا نه؛ این مساله‌ای است که آمریکا در پی فروپاشی توافق قبلی دو طرف به دنبال احیای آن است.

در این راستا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای فاش کرد که مسکو و واشنگتن در حال حاضر مذاکرات متعدد و فشرده‌ای را به منظور دستیابی به راه حل در سوریه انجام می‌دهند و امکان دستیابی به توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

پوتین در این گفت‌وگو گفت:‌ مذاکرات درباره بحران سوریه بسیار دشوار است و دو طرف به طور تدریجی به سمت مسیر درست حرکت می‌کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------