رییس جمهوری فیلیپین: بمب گذاری داوائو، تروریستی بود/ 14 کشته و 67 زخمی



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, بمب گذاری

رییس جمهوری فیلیپین روز شنبه همزمان با افزایش کشته های انفجار شهر داوائو در جنوب این کشور، اعلام کرد که این بمب گذاری که به مرگ دستکم 14 نفر انجامید، یک حمله تروریستی بود.

به گزارش ایرنا، تعداد کشته های بمب گذاری جمعه شب در شهر داوائو فیلیپین رو به افزایش است و تاکنون دستکم 14 نفر کشته و 67 نفر زخمی شده اند.


'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین با اعلام تروریستی بودن بمب گذاری شب گذشته به پلیس و ارتش این کشور این اختیار را داد تا نسبت به بازرسی خودروها و افراد مشکوک اقدام کنند.


خبرگزاری رسمی فیلیپین اعلام کرد دوترته با حضور در محل بمب گذاری شهر زادگاهش، گفت: ما باید با چهره زشت تروریسم مقابله کنیم. ما باید این اقدام را یک موضوع پلیسی در خصوص تروریسم قلمداد کنیم.


'کاترین دلا ری' سخنگوی پلیس شهر داوائو نیز گفت که این بمب گذاری ساعت 22 و 20 دقیقه جمعه شب در یک بازار شبانه در نزدیکی دانشگاهی در شهر داوائو در جنوب شرق فیلیپین رخ داد.


هنوز علت این بمب گذاری مشخص نشده است اما 'مارتین اندانار' سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپن گفته است که اجزای یک دستگاه انفجاری پیشرفته در نزدیکی محل حادثه پیدا شده است.


به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'آندرا دلاسرنا' سخنگوی ارشد بازرسی پلیس روز شنبه در نشستی خبری، گفت که 14 نفر در این انفجار کشته و 67 تن دیگر زخمی شدند.


ژنرال 'ری لئوناردو' فرمانده نظامی منطقه نیز گفت: هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث انفجار در یک بخش بازار داوائو شده است، اما کارشناسان بمب و محققان در تلاش هستند علت را بیابند.


شهر بندری داوائو فیلیپین با 3 میلیون نفر جمعیت و بزرگترین مرکز تولید میوه های گرمسیری بویژه موز در سال های گذشته مرکز ناامن و وقوع انواع جنایات بود، اما به همت دوترته شهردار سابق این شهر شاهد امنیت شد.


کشاورزان محروم این شهر فیلیپین نیز که بخشی از منطقه مسلمان نشین میندانائو را تشکیل می دهند، اشتغال و معیشت خود را مدیون صادرات محصول موز هستند.


پلیس اکنون پست های بازرسی در جاده های اصلی منتهی به این شهر که در حدود 980 کیلومتری جنوب مانیل پایتخت واقع شده، ایجاد کرده است.


در پی این بمب گذاری پلیس و نهادهای امنیتی در فیلیپین در میان حمله نظامی علیه گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است به حالت آماده باش درآمده اند و تدابیر امنیتی در کلانشهر مانیل نیز افزایش یافته است.


تروریست های ابوسیاف در استان سولو فیلیپین فعالیت دارند و ارتش پس از اقدام تروریست ها به قطع سر یک جوان آنها را تهدید به حمله کردند. طی یک هفته 30 نفر از افراد مسلح کشته شده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------