دیدار سران آلمان،ایتالیا و فرانسه در حاشیه جی-20 با اردوغان



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,صدر اعظم آلمان

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که او به همراه سران ایتالیا و فرانسه در حاشیه اجلاس هفته جاری گروه -20 در چین، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و با او درباره بحران پناهجویان گفت وگو می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، همزمان با تنش در روابط آلمان و ترکیه دو متحد عضو ناتو ، مرکل روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری «نورددویچه روندفانک» (NDR) با بیان این مطلب گفت که هنوز معلوم نیست که آیا دو دیدار دوجانبه ای با اردوغان خواهد داشت یا نه.


اجلاس گروه -20 که ترکیه هم در آن عضویت دارد روز یکشنبه در شهر هانگژو در جنوب چین آغاز می شود.


ترکیه روز پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد که چنانچه حق سفر بدون روادید به اروپا برای شهرندانش را دریافت نکند ، توافق با اتحادیه اروپا برای مهار موج مهاجران غیرقانونی به اروپا را اجرا نخواهد کرد.


مقام های اروپایی از جمله مرکل تاکید می کنند که ترکیه تنها در صورتی می تواند از مزیت سفر بدون روادید شهروندانش برخوردار شود که تمام 72 شرط تعیین شده به عنوان بخشی از توافق مزبور را محقق کند.


موضوع پناهجویان به یکی از مسائل روز اروپا تبدیل شده که بر تحولات سیاسی این کشورها نیز اثرگذار شده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در داخل کشور به دلیل سیاست درهای باز در قبال مهاجران با انتقادهایی رو به رو شده و انتظار می رود حزب «بدیلی برای آلمان» (AfD) که سیاست ضد مهاجرتی دارد در انتخابات محلی ماه آینده در دو منطقه آلمان به موفقیت برسد.
مرکل پیش از این نیز خواستار تشریک مساعی تمام اعضای اتحادیه اروپا برای بر دوش کشیدن بار پناهجویان در اروپا از طریق اعمال یک نظام سهمیه بندی پذیرش مهاجران شده بود.


در همین ارتباط ، متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و مرکل چهارشنبه شب در موضع سختگیرانه جدیدی به منظور مقابله با موج پناهجویان در اروپا، توافق کردند که پناهجویان فاقد شرایط پناهندگی را به کشورهای خود بازگرداندند.


به گزارش ایرنا ، روابط آلمان و ترکیه در پی تصویب قطعنامه «نسل کشی ارامنه» پارلمان آلمان در ماه خرداد سال جاری دچار تنش شد. ترکیه که از تصویب این قطعنامه در پارلمان آلمان که قتل ارامنه در سال 1915 توسط نیروهای عثمانی را یک نسل کشی دانست خشمگین شده ، از دیدار قانونگذاران آلمانی با 250 سرباز آلمانی در پایگاه اینجرلیک ترکیه جلوگیری کرده است.


مرکل گفت که آلمان در حال گفت وگو با ترکیه برای حل این مشکل است و افزود که انتظار دارد نیروهای آلمانی به عملیات خود با استفاده از شش فروند هواپیمای تجسسی تورنادو از پایگاه اینجرلیک ادامه دهند.


وی تاکید کرد: همه ما هم نظریم که قانونگذاران آلمان باید بتوانند از سربازان ما در ترکیه بازدید کنند و من تلاش می کنم از طریق بحث و گفت وگو در این زمینه به پیشرفت برسم.


فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات هفته گذشته گفته بود که نمی توان از پارلمان انتظار داشت ماموریت نظامی ارتش آلمان را تایید کند وقتی که نمی توانند از وضعیت نیروها آگاه شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------