آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

«ترزا می»: انگلیس به دلیل برگزیت شرایط دشواری در پیش رو دارد



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,ترزا می

'ترزا می'، نخست وزیر انگلیس در گفت وگویی که روز یکشنبه همزمان با سفرش به هوانگجو چین برای شرکت در نشست گروه 20 منتشر شد،گفت: اقتصاد انگلیس در نتیجه تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن ضربه خورده و شرایط دشواری در پیش رو خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در گفت وگو با برنامه 'آندرو مار' 'شبکه بی بی سی' گفت: «دوران دشواری در پیش رو خواهد بود و ما بایستی خودمان برای این واقعیت آماده کنیم.


وی در این گفت وگو که اولین مصاحبه اش از زمان انتخابش به عنوان نخست وزیر انگلیس در ماه جولای گذشته شمرده می شود، هشدار داد که برگزیت برای کشورش به صورت یک 'قایق رانی ساده ' نخواهد بود.


نخست وزیر انگلیس افزود: گفت وگوهای رسمی با اتحادیه اروپا تا سال 2017 میلادی شروع نمی شود اما روند این مذاکرات نیز خیلی طولانی نخواهد بود.


وی با بیان اینکه به رغم این مسایل 'همچنان خوشبین است'، افزود: «ما ارقامی را دیده ایم که پیام های مختلفی در ارتباط با اقتصاد در وضعیت فعلی به ما می دهد. به نظرم واکنش اقتصاد بهتر از آن چیزی بوده است که برخی بعد از همه پرسی پیش بینی می کردند اما همیشه این طوری نخواهد بود.»


نخست وزیر انگلیس عنوان کرد: تازه ترین آمار اقتصادی نشان می دهد تاثیر همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن( سوم تیرماه) کمتر از حد پیش بینی شده بوده است.


'ترزا می ' با تاکید بر لزوم خروج موفقیت آمیز انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: من نسبت به فرصت های جدید برای انگلیس در زمان خروجش از این اتحادیه خوشبین هستم.


وی گفت که خواهان یک بریتانیای مستقل است که بتواند مسیر خودش را در جهان، توسط خودش ترسیم کند.


نخست وزیر انگلیس شامگاه شنبه نیز پیش از شروع سفرش به چین به منظور حضور در اجلاس'گروه 20' گفته بود: درهای انگلیس برای تجارت با دنیا باز است.


'ترزا می' در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه هیترو لندن گفت: 'پیام ما به اجلاس گروه 20 این است که درهای انگلیس برای تجارت با دنیا مشتاقانه، قابل اعتماد و قابل اتکا باز است و ما در عرصه بین المللی نقش کلیدی بازی خواهیم کرد.'


وی رابطه اقتصادی انگلیس و چین را «طلایی» خواند و عنوان کرد که در حاشیه اجلاس «جی 20» با رئیس جمهور چین در خصوص «توسعه همکاری های راهبردی میان انگلیس و چین» گفت وگو خواهد کرد.


«ترزا می» با بیان اینکه با سایر رهبران جهان نیز در خصوص راهکارهای توسعه تجارت آزاد در سراسر دنیا گفت وگو خواهد کرد، افزود: انگلیس می خواهد که از این فرصت ها بهره برداری کند.


وی تصریح کرد: من می خواهم که انگلیس رهبری تجارت آزاد در جهان را برعهده بگیرد.


نخست وزیر انگلیس در حالی راهی 'هانگ جو' چین می شود که انتظار می رود در این نشست با جدی ترین آزمون ها از زمان انتخابش به این سمت در جولای گذشته، روبرو گردد.


به گفته تحلیل گران، رأی مردم انگلیس به برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن( سوم تیرماه) ضمن به هم ریختن مناسبات لندن با بروکسل، فضایی از تردید و عدم اطمینان نسبت به سیاست های آتی دولت انگلیس در حوزه های مختلف از جمله در حوزه اقتصادی باعث شده است.


'ترزا می' با این پیشینه قرار است روز یکشنبه در جمع رهبرانی سخن بگوید که شماری از آنها پیش از این هشدار داده اند که برگزیت سبب آسیب رساندن به اقتصاد جهانی خواهد شد.


به گفته منابع انگلیسی، 'ترزا می ' در جریان سخنرانی اش قرار است ضمن پرداختن به اقتصاد جهانی، بر این مساله تأکید کند که انگلیس همچنان 'عنصری سازگار و قابل اعتماد' است.


این منابع گفتند که 'ترزا می' همچنین در سخنانش ضمن اشاره به همه پرسی 23 ژوئن و چگونگی آمادگی انگلیس برای مذاکرات برگزیت، بر این مطلب پای خواهد فشرد که کشورش همچنان درهایش بر روی شرکت ها و صاحبان کسب وکار باز است و به دنبال 'خروج آرام و بانظم از اتحادیه اروپا' است.


براساس گزارش های منتشر شده 'ترزا می ' در حاشیه نشست گروه 20 و در روزهای یکشنبه و دوشنبه با 'شی جی پینگ' رییس جمهوری چین، 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه، 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا و نیز 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند دیدار های رودررو خواهد داشت.


به گفته منابع انگلیسی انتظار می رود که دیدار 'ترزا می' با ' شی جی پینگ' تحت تاثیر مسایل مرتبط با طرح 18 میلیارد پوندی ساخت نیروگاه هسته ای هینکلی پوینت' واقع در منطقه سامرست در سواحل جنوب غربی انگلیس، همراه با چالش و حتی جنجال هایی از سوی رسانه های چینی باشد.


این منابع روز شنبه گفتند که در دیدار 'ترزا می ' با ' شی جی پینگ ' که احتمالا روز دوشنبه صورت خواهد گرفت، علاوه بر مسایل دوجانبه و چندجانبه، بحث طرح ساخت نیروگاه هسته ای 'هینکلی پوینت ' مطرح خواهد شد.


اجرای طرح نیروگاه هسته ای هینکلی پوینت هم اینک به محکی برای روابط آتی لندن و پکن که به دنبال به تعویق افتادن این طرح، دچار تنش هایی شده، مبدل گردیده است.


به هر حال به دلیل اهمیت این طرح برای چینی ها و فرانسوی ها و نیز انگلیسی ها، همه منتظر سرانجام دیدار نخست وزیر انگلیس و با رییس جمهوری چین خواهند بود ضمن اینکه این نشست محکی برای دولت 'ترزا می' درخصوص میزان تعهدش به باز بودن درهای انگلیس بر روی سرمایه گذاران خارجی، خواهد بود.


«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای نخستین بار پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در چین، با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.


گفته می شود که باراک اوباما و 'ترزا می' در مورد موضوع های گوناگون دوجانبه و جهانی گفت و گو خواهند کرد.


اجلاس سران گروه 20 ، روزهای چهارم و پنجم سپتامبر (14 و 15 شهریور) در شهر هوانگجو چین برگزار خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------