ترامپ به خاطر رفتار چینی ها در فرودگاه، اوباما را مسخره کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,ترامپ

بامداد روز یکشنبه زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت در فرودگاه «هوآنگژو» مقر برگزاری نشست گروه 20 پیاده شود، متوجه شد که پله‌ای در برابر خروجی هواپیمایش قرار نگرفته است.

دونالد ترامپ با اشاره به ورود جنجالی باراک اوباما به «هوآنگژو»، رئیس‌جمهور آمریکا را به خاطر رفتاری که چینی‌ها با او در فرودگاه داشتند، مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش فارس، در ادامه واکنش‌ها به رفتار مقامات فرودگاه «هوآنگژو» چین در زمان ورود رئیس‌جمهور آمریکا به این شهر، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا هنوز از هواپیما پیاده نشده بود که بین تیم تشریفات دولت چین و مشاوران امنیت ملی کاخ سفید درگیری لفظی ایجاد شد.

بامداد روز یکشنبه زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت در فرودگاه «هوآنگژو» مقر برگزاری نشست گروه 20  پیاده شود، متوجه شد که پله‌ای در برابر خروجی هواپیمایش قرار نگرفته است.

در حالی که تیم همراه باراک اوباما با دستپاچگی برای آوردن پله‌ها روی باند این طرف و آن طرف می‌دویدند، عکاسان رسانه‌ای کاخ سفید، قصد داشتند در محل مناسب برای ثبت تصاویر ورود رئیس‌جمهور آمریکا مستقر شوند که با یکی از اعضای تیم تشریفات دولت چین مواجه شدند که بر سر آن‌ها فریاد می‌کشید و می‌گفت باید آنجا را ترک کنند.

در این لحظه بود که یک مقام کاخ سفید دخالت کرد و گفت «این رئیس‌جمهور ماست، هواپیمای ماست و رسانه‌ها هیچ‌جا نخواهند رفت.»

مقام چینی در پاسخ فریاد زد: «اینجا کشور ماست! اینجا فرودگاه ماست!»

پس از آن مجادله‌ای لفظی بین او که تلاش می‌کرد سد راه مقامات آمریکایی شود و «سوزان رایس» و معاونش «بن رودز» در گرفت.

سرانجام برای اوباما یک پله خروجی در مقابل درب پشتی هواپیما قرار دادند و نه درب اصلی که رئیس‌جمهور آمریکا معمولا از آن استفاده می‌کرد.

علاوه بر آن، مقامات چینی در استقبال از اوباما، فرش قرمزی پهن نکردند در حالی که برای دیگر مقامات حاضر در نشست سران گروه 20 فرش قرمز پهن کرده بودند.

در واکنش به این موضوع، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اوباما به دلیل رفتار چینی‌ها به شدت انتقاد و او را تمسخر کرد.

دونالد ترامپ در توئیتر شخصی خود نوشت: «شما باورتان می‌شود که چینی‌ها به اوباما اجازه خروج از راه‌پله مناسب برای خروج از هواپیمایش را ندادند؟».

او همچنین تلویحا به عکسی که از نیروهای امنیتی آمریکا در فرودگاه هوآنگژو منتشر شد، اشاره کرد؛ عکسی که در آن آنها پیش از خروج اوباما از هواپیمایش در حال بررسی امنیتی باند فرودگاه بودند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این باره با لحنی تمسخرآمیز، از عبارت «جنگیدن روی آسفالت» استفاده و اوباما را مسخره کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------