داعش به دیاله و صلاح الدین بر می گردد؟



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,داعش

به دنبال شکست های سنگین و پیاپی ماه های اخیر داعش و آزادی شهر راهبردی فلوجه و مناطق اطراف آن و نیز جزیره خالدیه در الانبار ، تحرکات این گروه تروریستی، از طریق هسته های مخفی مسلح باردیگر در مناطق حائل میان استان های دیاله و صلاح الدین فعال شده است.

 به گزارش  ایرنا  ؛عدی الخدران از فرماندهان الحشدالشعبی ، به دنبال حمله جمعه گذشته داعش به یک مقر نیروهای عشایری در المتیبیجه در نزدیکی های الضلوعیه در استان صلاح الدین و در جنوب سامراء که 46 تن از نیروهای الحشدالعشایری کشته شدند، روز دوشنبه هشدار داد، داعش باردیگر به این منطقه بازگشته است.


وی گفت هم اکنون داعش به منطقه 'الحاوی' در بخش 'العظیم' 90 کیلومتری شمال بعقوبه مرکز استان دیاله بازگشته است و از آنجا با استفاده از هسته های مسلح خود مناطق آزاد شده را تهدید می کند.


العظیم دیاله، منطقه ای حائل میان استان های دیاله و صلاح الدین است که با الضلوعیه در صلاح الدین فاصله چندانی ندارد.


نیروهای گروه تروریستی داعش جمعه گذشته حمله غافلگیرانه ای را در الضلوعیه در جنوب سامراء ترتیب دادند که بر اثر آن دستکم 46 تن از نیروهای الحشد العشایری کشته شدند.


احمد الاسدی سخنگوی الحشدالشعبی یک روز بعد در روز شنبه در بیانیه ای این حمله را تایید کرد و گفت نیروهای الحشدالشعبی تنها توانستند 8 تن از نیروهای مجروح عشایری را نجات دهند و مابقی این نیروها که تعدادشان در منطقه 54 تن بود، قطعا به شهادت رسیده اند.


نیروهای الحشدالشعبی به سرعت خود را به منطقه رساندند و کنترل منطقه را به دست گرفتند.


این خبر بازتاب چندانی در رسانه های عراقی نیافت، اما فرماندهان عراقی تایید کردند که در حمله داعش به المتیبیجه غافلگیر شده اند.


اگرچه بخش اعظم استان دیاله در سال 93 و استان صلاح الدین در طول سالهای 93 و 94 بطور کامل آزاد شده بود، اما به دلیل عدم تکمیل پاکسازی این مناطق و نیز بازگشت آوارگان به شهرهای آزاد شده، گروه تروریستی داعش نیز هسته های مسلح خود را در این مناطق باردیگر احیاء کرده است.


هم اکنون نیروهای عراقی برای انجام عملیات در الشرقاط در شمال استان صلاح الدین و الحویجه در جنوب غرب کرکوک و نیز شهرهای البغدادی، هیت و جزیره الرمادی در استان الانبار آماده شده اند.


فرماندهان عراقی تاکید کرده اند که با آزادسازی این مناطق راهی موصل خواهند شد و حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز گفت که 'تا پایان سال جاری میلادی وارد موصل می شویم'.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------