آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پیشرفت جدی در مذاکرات آمریکا-روسیه درباره سوریه/ الجبیر: احتمالا امروز آتش‌بس اعلام می‌شود



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,آتش‌بس سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پیشرفت در مذاکرات با روسیه درباره توافق آتش‌بس سوریه خبر داد. همزمان وزیر خارجه عربستان پیش بینی کرد که ظرف 24 ساعت توافق درباره آتش بس سوریه حاصل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات واشنگتن با مسکو درخصوص رسیدن به توافقی درباره نحوه تحقق آتش بس در سوریه به پیشرفت‌هایی رسیده است. وی گفت که احتمالات آغاز آتش بس در سراسر سوریه به صورت فوری ضروری نباشد.

آمریکا آغاز هفته جاری از توافقی برای توقف جنگ در سوریه خبر داد اما مذاکرات وزرای خارجه دو کشور در باره جزئیات نهایی به شکست انجامید.

مارک تونر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما همچنان احساس می‌کنیم که پیشرفت‌هایی به دست آمده و معتقدیم که درباره بقیه مسائل باقی مانده نیز به پیشرفت دست خواهیم یافت. ما راهکار میانه را نمی‌پذیریم.

این مسئول آمریکایی گفت که انتظار می‌رود جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش به زودی یکدیگر را ملاقات کنند اما زمان و مکان این نشست را مشخص نکرد.

تونر تاکید کرد: هرگونه توافقی باید در بر دارنده شیوه‌ای مشخص در خصوص نحوه اجرای آن باشد و آغاز توافق آتش بس در سراسر کشور به طور فوری ضروری نیست.

در همین حال عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی در لندن اعلام کرد که امکان رسیدن به توافق آتش بس در سوریه ظرف 24 ساعت وجود دارد.

وی افزود: توافق آتش بس میزان جدیت بشار اسد در پایبندی به تعهداتش را نشان می‌دهد اما تاریخ اقدامات بشار اسد دیدگاه خوشبینانه‌ای را درباره پایبندی وی به اجرای هرگونه آتش بس ایجاد نکرده است.

در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران نیز الجبیر گفت: نمی‌توان توافق روسیه آمریکا را شکست خورده اعلام کرد اما تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

اظهارات وزیر خارجه عربستان کمی پیش از نشست امروز (چهارشنبه) گروه به اصطلاح دوستان سوریه در انگلیس ایراد شد که قرار است با حضور ریاض حجاب هماهنگ کننده هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه برگزار شود.

پیش بینی می‌شود که در این نشست مخالفان دیدگاهشان را درباره حل بحران سوریه را بیان کنند.

مقامات آمریکا و روسیه ظرف روزهای گذشته دیدارهایی را در حاشیه کنفرانس گروه 20 در هانگژو چین برگزار کرده و در خصوص سوریه گفت‌وگوهایی انجام دادند.

رجب طیب اردوغان روز دوشنبه نسبت به اعلام آتش بس در سوریه تا پیش از عید قربان ابراز امیدواری و اعلام کرده بود که کشورش به همکاری با روسیه برای برقراری آتش بس در حلب ادامه می‌دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------