آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اردوغان: آماده همکاری با آمریکا برای آزادسازی رقه هستیم/گولنیست‌ نوع جدید ترور در جهان است



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رجب طیب اردوغان

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه نباید هیچ تمایزی میان تروریسم قائل شد بار دیگر بر لزوم ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای آوارگان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران همراهش در راه بازگشت از نشست گروه 20 گفت، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به همکاری دوجانبه برای آزادسازی رقه از دست داعش ابراز تمایل کرده و آنکارا نیز از این اقدام حمایت می‌کند و پیشنهاد داده تا مقام‌های نظامی دو طرف این مساله را بررسی کنند.

اردوغان افزود: رقه سوریه مقر گروه تروریستی داعش است و رویکرد آمریکا در خصوص این مساله قطعی خواهد بود.

رئیس کشور ترکیه گفت: رقه یکی از مسائل مورد بحث اکنون ترکیه و آمریکاست. ما باید حضورمان را در منطقه نشان دهیم. در غیر اینصورت، گروه‌های تروریستی همچون داعش، پ.ک.ک و شاخه سوری آن موسوم به یگان‌های "مدافع خلق" این خلاء را پر می‌کنند.

او همچنین مدعی شد که عملیات ترکیه در شمال سوریه که اواخر ماه گذشته تحت عنوان "سپر فرات" در حمایت از ارتش آزاد سوریه آغاز شد، فرصتی برای "ایجاد منطقه امن" در غرب استان "هاتای" ترکیه برای کمک‌رسانی به آوارگان است.

اردوغان همچنین به کاهش چشمگیر شمار سوری‌های آواره در ترکیه از زمان آغاز عملیات فرات اشاره کرد و گفت: به محض اینکه منطقه امن ایجاد شود، ترکیه می‌تواند امکانات رفاهی با زیرساخت‌های مناسب فراهم کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین درباره جنبش فتح‌الله گولن(روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه) که آنکارا وی را مسوول اصلی کودتای 15 ژوئیه می‌داند، گفت: فرقه "گولنیست‌" نوع جدیدی از ترور را به جهان معرفی کرده و تلاش می‌کند تا در کشور از طریق خرابکاری در نهادهای دولتی حکومت کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------