آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پیشنهاد تسلیحاتی ۱۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به عربستان



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,تجهیزات نظامی آمریکا

گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد حاکی از آن است که دولت آمریکا تسلیحات، تجهیزات نظامی و آموزش به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی پیشنهاد داده که در ۷۱ سال ائتلاف واشنگتن ـ‌ ریاض بزرگترین پیشنهاد بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش که توسط ویلیام هارتونگ از مرکز سیاست بین‌المللی مستقر در آمریکا نوشته شده حاکی از آن است که این پیشنهادات در ۴۲ توافقنامه مجزا مطرح شده و اکثر این تجهیزات هنوز ارسال نشده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: پیشنهادات تسلیحاتی آمریکا به عربستان از زمان روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه سال ۲۰۰۹ شامل تسلیحات کوچک، مهمات برای تانک، هلی کوپترهای جنگی، موشک‌های هوا به زمین، کشتی‌های دفاع موشکی و ناو بوده است.

واشنگتن همچنین برای نیروهای امنیتی سعودی آموزش و کمک‌های لجستیکی فراهم کرده است.

گزارش این مرکز بر مبنای داده‌های آژانس همکاری امنیت دفاعی، یکی از هیئت‌های وزارت دفاع، است و آماری‌هایی را در خصوص پیشنهادات فروش‌های تسلیحاتی و توافقنامه‌های فروش‌های نظامی خارجی جمع آوری می‌کند.

اکثر این پیشنهادات به کنگره گزارش شده و به توافقنامه‌های رسمی تبدیل شده‌اند اگرچه برخی از آنها اصلاح و یا رد شده‌اند.

این گزارش اعلام نکرد که با چه مقدار از این پیشنهادات به عربستان سعودی موافقت شده است.

فروش‌های تسلیحاتی واشنگتن به ریاض اخیرا از سوی گروه‌های حقوق بشری و برخی اعضای کنگره به خاطر افزایش تعداد تلفات غیرنظامی در جنگ یمن مورد انتقاد قرار گرفته است.

خشم و عصبانیت نسبت به این تلفات منجر شد تا برخی اعضای کنگره برای محدود کردن انتقالات تسلیحاتی تلاش کنند و پنتاگون هشدار داد که حمایتش از عربستان سعودی در جنگ یمن چک سفید امضا نیست.

هارتون گفت: میزان فروش‌ تسلیحاتی آمریکا به ریاض باید به واشنگتن امتیاز تحت فشار گذاشتن عربستان سعودی را بدهد.

وی به خبرگزاری رویترز گفت: زمان آن فرا رسیده که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از نفوذ خود بر وابستگی ریاض به تسلیحات و حمایت آمریکا برای جنگ در یمن استفاده کنند. متوقف کردن این پیشنهادات نشانه شفافی به رهبری سعودی است که باید بمباران‌های کورکورانه خود را متوقف کرده و اقدام جدی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی انجام دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------