طرح آمریکا برای سوریه موضوع مذاکرات امروز لاوروف و کری



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,لاوروف و کری

آمریکا طرحی را به روسیه برای همکاری نظامی ضدتروریستی در سوریه پیشنهاد کرده که انتظار می رود در مذاکرات امروز (پنجشنبه) جان کری و سرگئی لاوروف وزیران خارجه دو کشور در ژنو بررسی شود.

به گزارش ایرنا، این طرح در روزهای اخیر به طرف روسی پیشنهاد شده است و واشنگتن انتظار دارد مسکو در مورد پذیرش یا رد آن پاسخ دهد.


خبرگزاری روسیا سگودنیا روز پنجشنبه اعلام کرد: دولت باراک اوباما به طرف روسی آخرین پیشنهاد برای حل مساله سوریه را مطرح کرده و انتظار دارد مسکو در روزهای آینده دیدگاه خود را در باره آن اعلام کند.


این طرح شامل توقف پروازهای هواپیماهای نظامی سوری و عملیات هوایی مشترک روسیه و آمریکا برای نابودی اهداف تروریست ها در سوریه است.


رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا به تازگی در حاشیه نشست سران جی 20 در هوانگجو چین به وزرای خارجه دو کشور دستور دادند، مذاکرات را برای رسیدن به موافقت نامه همکاری در سوریه ادامه دهند.


لاوروف و کری شامگاه چهارشنبه در رایزنی تلفنی در باره مباحث مذاکرات دو روزه خود در ژنو که تا فردا ادامه می یابد، توافق کردند.


در تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور، جزئیات باقیمانده از توافق همکاری روسیه و آمریکا در باره مقابله با گروه های تروریستی در سوریه و نیز تقویت کمک رسانی بشردوستانه و آغاز فرایند سیاسی میان طرف های سوری، بررسی شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------