آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

کمیسیون اروپا: انگلیس را وادار به التماس برای توافق با اتحادیه اروپا می کنیم



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,اتحادیه اروپا

 مقام های اتحادیه اروپا بر این باورند که فقدان اتفاق نظر بین مقامات انگلیسی پس از همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و ضعف احتمالی این کشور در مذاکرات مربوطه، در نهایت انگلیس را وادار به التماس درباره توافق با اتحادیه اروپا خواهد کرد.

به گزارش روزنامه تلگراف، مقام های ارشد کمیسیون اروپا اکنون بر این باورند که انگلیس در دوران پسابرگزیت «کاملا شکست خورده» است و در نهایت می توان انتظار داشت که این کشور با درک ضعف خود در مذاکرات برای دستیابی به توافق، به «التماس» بیفتد.


تلگراف، با استناد به مباحث داخلی در انگلیس که به رویت این روزنامه رسیده است، افزود: مقام های بروکسل در حالی که رسما انگلیس را برای فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون و آغاز مذاکرت جدایی از بروکسل تحت فشار قرار داده اند، اکنون به شکل فزاینده ای از آنچه که به گمان آنها بی نظمی و ناتوانی در دولت جدید «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قلمداد می شود، راضی هستند.


به گفته یکی از مقام های نزدیک به کمیسیون اروپا، انتقاد شدید ترزا می از «دیوید دیویس» وزیر برگزیت به دلیل رو کردن پیش از موعد دست دولت، ادله بیشتری را درباره نبود راهبردی منسجم در داونینگ استریت ( دفتر نخست وزیری انگلیس) درباره برگزیت در اختیار بروکسل قرار داده است.


مقام های بروکسل همچنین از آنچه که یک دیپلمات اتحادیه اروپا «بی تفاوتی» آمریکا، ژاپن و هند به انگلیس در اجلاس اخیر گروه 20 در شهر هانگژوی چین توصیف کردند و در مقابل، توجه به خواسته بروکسل درباره این که انگلیس نمی تواند قبل از برگزیت، مذاکرات جداگانه ای را با این کشورها آغاز کند، خوشحال هستند.


چنین افشاگری هایی همزمان با تلاش های اروپا برای به نمایش گذاشتن وحدت خود در دوران پسابرگزیت مطرح شده است. چهارشنبه این هفته به دنبال نشست 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در براتیسلاوا، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا سخنرانی «وضعیت اتحادیه» را ایراد خواهد کرد.


ترزا می متعهد شده است دست کم تا قبل از سال 2017 ماده 50 را فعال نخواهد کرد اما احتمالا در صورتی که بلافاصله پس از سال جدید میلادی اقدامی بکار نبندد، با فشارهای فزاینده از سوی پایتخت های مختلف اروپایی مواجه خواهد شد.


خانم می، این هفته در جریان سفر «دونالد توسک» رئیس اتحادیه اروپا به لندن و تاکید وی بر آغاز فوری مذاکرات برگزیت از سوی انگیس و لبریز شدن صبر کشورهای اتحادیه اروپا، بار دیگر بر این موضع خود تاکید کرد.


مقام های انگلیسی در نشست های محرمانه خود تصدیق می کنند که وجود بروکراسی در 'وایت هال (مقر نهادهای دولتی انگلیس)' این کشور را فرسنگ ها از آمادگی برای اجرای مذاکرات بویژه با توجه به ساختار اداری جدید در دولت ترزا می دور کرده است اما آنها همچنین به همان میزان به وجود بی نظمی در اروپا به عنوان عامل تعویق چنین مذاکراتی اشاره می کنند.


مذاکره کنندگان انگلیسی تاکید دارند که کمیسیون اروپا با توجه به رویکردش درباره مسائلی همچون تردد آزاد نباید در مذاکرات برگزیت سلطه داشته باشد. آنها خواستار انجام مذاکرات تحت کنترل رهبران اتحادیه اروپا هستند که انگلیس احساس می کند رویکردی واقع گرایانه تر دارد.


«مجتبی رحمان» مدیر شرکت مشاوره ای گروه بحران در این باره گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوران برگزیت اتفاق نظر ندارند و کمیسیون اروپا آشکارا با درک چنین خلایی، به دنبال امتیاز گرفتن از آن برای پیشبرد اهداف خود است. چنین راهبردی بسیار خطر بالایی دارد و می تواند به شکست بینجامد و یونکر را از کشورهای عضو منزوی تر خواهد کرد.


در همه پرسی 23 ژوئن گذشته 51.9 درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.


در جریان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، موافقان برگزیت 17 میلیون و 410 هزار و 742 رأی و مخالفان برگزیت 16 میلیون و 141 هزار و 241 رأی آورده اند.


به دنبال این همه پرسی، توماری با چند میلیون امضا برای برگزاری همه پرسی دوم به پارلمان ارائه شد و چند راهپیمایی بزرگ نیز در لندن و دیگر شهرهای انگلیس علیه برگزیت و در حمایت از اتحادیه اروپا برگزار شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------