آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتقاد از طرح 'امکان استفاده از برقع توسط پلیس های زن در انگلیس'



  اخبار بین اللملل,خبرهای  بین اللملل  ,دیوید تامسون ,

 چراغ سبز رئیس پلیس منطقه 'وست میدلندز' در انگلیس درباره امکان استفاده نیروهای زن از برقع به عنوان بخشی از یونیفرم پلیس، خشم عمومی و حتی انتقاد رهبران مسلمان را در این کشور برانگیخت.

به گزارش روزنامه انگلیسی اکسپرس، «دیوید تامسون» رئیس پلیس منطقه 'وست میدلندز'، یکی از بزرگترین نیروهای پلیس انگلیس، دیروز گفته بود: پلیس به منظور افزایش تنوع پذیری قومی در تشکیلات خود، نباید استخدام نیروهای جدید زن که صورت خود را می پوشانند، نادیده بگیرد.


وی افزود: نیروهایش باید هرگونه درخواستی برای استفاده از برقع را که بطور کامل صورت و بدن را می پوشاند، مورد توجه قرار دهند.


به نوشته اکسپرس، اما چشم انداز مخفی کردن صورت نیروهای زن پلیس در شرایطی که به دنبال دستگیری و بازپرسی از مظنونان هستند با واکنش عمومی از جمله در بین مردم، نمایندگان پارلمان انگلیس مواجه شده و خشم عمومی را حتی از سوی شورای مسلمانان انگلیس برانگیخته است و آنها چنین ایده ای را محکوم کرده اند.


«فیلیپ دیویز» از اعضای محافظه کار پارلمان انگلیس با بیهوده خواندن چنین تصمیمی گفت: موافق جلوگیری از پوشیدن برقع نیستم زیرا دولت حق ندارد درباره نوع پوشش مردم نظر دهد اما فکر نمی کنم که باید افراد را به استفاده از چنین پوششی تشویق کنیم.


'پلیس باید به جامعه نزدیکتر باشد ولی پوشیدن برقع آنها از مردم دور می کند.'


«فیلیپ هالوبون» یکی دیگر از نمایندگان محافظه کار انگلیسی گفت: این دلیل دیگری است اثبات می کند که جهان دیوانه شده است. (چنین پیشنهادی) اصلا پذیرفتنی نیست.


«بیل اتریج» نماینده حزب اروپا ستیز (یوکیپ) انگلیس در تایید این اظهارات گفت: فردی که این پیشنهاد را داده عقل خود را از دست داده است. مقررات مربوط به یونیفرم پلیس به افزایش توانایی نیروها برای مقابله با اوضاع پیچیده و خطرناک مربوط می شود. خط مشی پلیس در طراحی یونیفرم ها باید بطور کامل بر تضمین امنیت نیروها و توانمندی کامل آن در انجام وظایف محوله متمرکز باشد.


شورای مسلمانان انگلیس، بزرگترین تشکل اسلامی این کشور، نیز مخالفت خود را با استفاده از نقاب یا پوششی که کل صورت را می پوشاند از سوی زنان پلیس ابراز کرده است.


پیشنهاد اخیر با مخالفت افکار عمومی انگلیس نیز مواجه شده است و شهروندان انگلیسی گفته اند که مخفی بودن صورت نیروهای پلیس باعث کاهش اعتماد به آنها می شود.


به گفته تامسون، افسر پلیس ارائه دهنده پیشنهاد امکان استفاده از برقع توسط پلیس های زن، تاکنون هیچ یک از نیروهای پلیس، درخواستی برای پوشیدن برقع نداشته اند.


وی با اشاره بر ضرورت توجه به مقررات و حساسیت های فرهنگ انگلیس گفت: واضح است که ما هیچ گونه محدودیتی در استفاده از برقع نداریم. تاکنون درخواستی برای پوشیدن برقع مطرح نشده است اما در صورت مطرح شدن، آن را مورد توجه قرار خواهیم داد.


این مقام پلیس انگلیس همچنین گفت که در جریان استخدام های جدید پلیس، گروه کوچکی از زنان مسلمان خواستار استفاده از حجاب برای پوشاندن سر خود هستند که البته صورت آنها پیدا است.


پلیس های سیک در انگلیس بر اساس مقررات مربوط به یونیفرم های پلیس، می توانند از دستار سیاه استفاده کنند و افسران زن و کارکنان مسلمان نیز می توانند حجاب داشته باشند.


افسران مرد مسلمان نیز می توانند از نوعی کلاه سنتی موسوم به «کوفی/Kufi» استفاده کنند.


پلیس وست میدلندز قرار است 800 نیروی جدید جذب کند که انتظار می رود 30 درصد از آنها از میان اقلیت های قومی انتخاب شوند. در حال حاضر 9 درصد از نیروهای پلیس انگلیس را اقلیت ها و سیاه پوستان تشکیل می دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------