اظهار پشیمانی کلینتون از «مایه تاسف» خواندن نیمی از طرفداران ترامپ



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,هیلاری کلینتون

 «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اینکه روز جمعه نیمی از طرفداران «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود را «مایه تاسف» خوانده بود، اظهار پشیمانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در این رابطه گفت : من شب گذشته خیلی کلی صحبت کردم و این هیچ زمان ایده خوبی نیست. به خاطر استفاده از کلمه «نیمی» متاسفم. کار درستی نبود.


وی در عین حال افزود : ترامپ کارزار انتخاباتی خود را روی تعصب و بدگمانی پایه ریزی کرده است. من از اشاره به اظهارات متعصبانه و نژادپرستانه در این کارزار انتخاباتی عقب نخواهم نشست.


پس از اظهارات روز جمعه کلینتون، موج انتقاد جمهوریخواهان به سمت او روانه شده بود. ترامپ گفته بود : کلینتون چطور می تواند با این نگاه تحقیرآمیزی که به بسیاری از شهروندان بزرگ آمریکایی دارد، رئیس جمهوری ما باشد؟


وی در ادامه گفته بود : هیلاری کلینتون باید از خودش خجالت بکشد. این نشان می دهد که او بدون شک فاقد صلاحیت لازم برای بر عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری ایالات متحده است.


گفتنی است که رسانه ها از اظهارات امروز کلینتون با عنوان یک عقب نشینی مشروط یاد کردند. کلینتون در سخنان پیشین خود گفته بود که برخی طرفداران ترامپ نژادپرست، بیگانه ستیز و اسلام هراس هستند که این اظهارات هم انتقاد های بسیاری را متوجه خود کرد. با این حال وی بابت استفاده از این نوع ادبیات عذرخواهی نکرد.


انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم ماه نوامبر (18 آبان) برگزار خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------