آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تروریست ها قصد داشتند برج ایفل را هدف قرار دهند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,  حمله تروریستی ,

یکی از اعضای گروه زنان تروریست بازداشت شده در فرانسه اعلام کرده است که برج ایفل هدف حمله تروریستی با خودروی حاوی کپسول های گاز بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از  تارنمای هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش»، «اورنلا ژیلیژمان» یکی از زنانی که در ارتباط با پرونده اقدام تروریستی خنثی شده در پاریس بازداشت و به عنوان نخستین فرد از این گروه دیروز (شنبه) دادگاهی شد، این اظهارات را مطرح کرده است.


برج ایفل از مهمترین بناهای گردشگری فرانسه محسوب می شود. در سال 2015 میلادی نزدیک به هفت میلیون نفر که 80 درصد آن ها خارجی بودند، از این برج دیدن کردند.


در دادگاهی که دیروز برای این متهم 29 ساله برگزار شد، قرار بازداشت وی صادر شد. وی به دست داشتن در حمله خنثی شده ای در پاریس و نیز اقدام تروریستی قریب الوقوع دیگری متهم است.


به گفته دادستان پرونده، اورنلا ژیلیژمان به « مشارکت در جرم تروریستی برای هدف قرار دادن مردم و تلاش برای ارتکاب به قتل در قالب گروهی سازماندهی شده و مرتبط با یک گروه تروریستی» متهم است.


پیشتر به دلیل تمایل وی برای سفر به سوریه برای این متهم هشدار امنیتی صادر شده بود. وی که مادر سه کودک است سه شنبه گذشته در جنوب فرانسه دستگیر شد.


هفته گذشته با کشف یک خودروی حامل پنج کپسول گاز و دو بطری گازوئیل در چند صد متری کلیسای «نتردام» پاریس، یک اقدام تروریستی خنثی شد. پلیس همچنین در پیگیری این مساله موفق شد اعضای یک شبکه تروریستی متشکل از چندین زن را بازداشت کند.


«فرانسوآ مولن» دادستان پاریس اعلام کرده است که عاملان این اقدام توسط تروریست های گروه «داعش» از سوریه هدایت می شدند.


فرانسه از آغاز سال 2015 میلادی با اقدامات تروریستی بی سابقه ای مواجه شده است.


در حملات تروریستی 13 نوامبر 2015(22 آبان 94) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد. حالت فوق العاده در فرانسه که تاکنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته؛ تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------