آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

هشدار لاوروف درباره مشروعیت دادن به یک گروه خاص از شورشیان سوری



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,وزیر خارجه روسیه

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، تلاش‌ها برای معرفی یکی از گروه‌های مخالف سوریه به عنوان تنها نماینده مخالفان در روند مذاکرات، نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است که بر لزوم مشارکت تمامی گروه‌های مخالف در روند صلح تاکید دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: تلاش‌های تحریک‌آمیزی از سوی برخی کشورها انجام می‌شود تا یکی از گروه‌های مخالف را به عنوان تنها نماینده مخالفان برای مذاکره درباره آینده سوریه معرفی کنند.

وی گفت: همچنین تلاش‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به این تشکیلات در سطح جامعه جهانی انجام می شود و این مساله‌ای است که ما تاکید می‌کنیم نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است که در چارچوب گروه بین المللی حمایت از سوریه مورد توافق قرار گرفته است.

وزیر خارجه روسیه از این کشورها که نامی از آنها نبرد خواست تا نسبت به مسئولیت‌های خود آگاه بوده و به بجای تفکر در مورد "جاه طلبی‌های بی‌حاصل" به فکر منافع ملت سوریه و وحدت آنها باشند.

وزیر خارجه روسیه افزود: مذاکراتی که قرار است به زودی آغاز شود موضوعی نیست که آمریکا بتواند به تنهایی آن را حل و فصل کند. این درخواست شورای امنیت است که در قطعنامه 2254 آمده است و تاکید دارد، مذاکرات باید جامع باشد و با مشارکت تمامی گروه‌های سوریه انجام شود به ویژه گروه‌هایی که در نشست های مسکو و قاهره و ریاض و غیره شرکت کرده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------