آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اولاند با ممنوعیت استفاده از بورکینی در فرانسه مخالفت کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل  , اولاندو

 «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، با درخواست ها برای منع استفاده از لباس شنای اسلامی (بورکینی) در 30 شهر ساحلی این کشور، مخالفت کرد.

به گزارش  ایرنا  ؛روزنامه دیلی میل، رئیس جمهوری فرانسه که گفته می شود محبوبیتش را تا اندازه ای از دست داده است، به دنبال جنجال ناشی از جلوگیری از استفاده از لباس شنای اسلامی در سواحل فرانسه، از اقلیت مسلمان در کشورش دفاع کرد و خواستار تحمل پذیری و حمایت بیشتر از مسلمان شد.


شهرداران 30 شهر ساحلی در فرانسه تابستان امسال با استناد بر قوانین قدیمی سکولاریستی در این کشور، استفاده از پوشش شنای زنان مسلمان منع کردند. به دنبال دیوان عالی فرانسه که چنین ممنوعیتی را نقض «جدی» حقوق اولیه افراد عنوان کرد، چنین مقرراتی در برخی از این شهرها لغو شد.


اولاند ضمن مخالفت با درخواست ها برای اعمال چنین ممنوعیتی از سوی محافظه کاران از جمله «نیکولاس سارکوزی» رئیس جمهوری سابق و رقیب سرسختش، گفت چنین ممنوعیتی مغایر قانون خواهد بود.


وی درباره امکان «همزیستی» اسلام با مسیحیت و یهودیت گفت که پاسخ من مثبت است و سکولاریسم علیه مذاهب نیست.


اولاند بشدت از «بدنام» کردن مسلمانان انتقاد کرد و افزود: سکولاریسم مخالفتی با اسلام در فرانسه ندارد. اما وی در عین حال خواستار خواستار احترام به قانون شد.


رئیس جمهوری فرانسه هنوز برنامه اش را برای شرکت در انتخابات سال آینده برای دومین بار اعلام نکرده است اما بسیار انتظار می رود که وی یکی از نامزدهای انتخابات پیش رو باشد.


نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که اولاند در دور نخست انتخابات فقط 11 تا15 درصد از آرا را کسب خواهد کرد.


انتخابات ریاست جمهور فرانسه 23 آوریل و 7 می 2017 (3 و 17 اردیبهشت 96 ) برگزار خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------