رئیس خطرناک سیا، مشاور ترامپ شد



  اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل,رئیس اسبق سازمان سیا

 رئیس اسبق سازمان سیا که از حامیان حمله آمریکا به عراق بود، مشاور ارشد امور امنیت ملی، دفاعی و اطلاعاتی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد.

به گزارش تسنیم به  نقل از  پایگاه آمریکایی «پولیتیکو»، «جیمز وولسی» رئیس اسبق سازمان سیا در زمان ریاست جمهوری «بیل کلینتون»، مشاور ارشد امور امنیت ملی، دفاعی و اطلاعاتی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شد.

این خبر امروز دوشنبه توسط ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام شد.

وولسی که در زمان ریاست بیل کلینتون، 2 سال رئیس سازمان سیا بود و از حامیان پر سر و صدای جنگ عراق محسوب می شد، اعلام کرد که از درخواست ترامپ مبنی بر سرمایه گذاری مجدد و مدرنیزه کردن ارتش آمریکا به منظور مقابله با چالش های قرن 21 حمایت می کند.

وولسی با صدور بیانیه ای از طریق کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که تعهد ترامپ به مهار کاهش خسارت بار بودجه دفاعی آمریکا که توسط دولت فعلی آمریکا امضا و قانونی شده است،‌ اقدامی ضروری برای تثبیت برتری آمریکا در صحنه نبرد دیجیتالی و متداول است.

رئیس اسبق سیا و مشاور فعلی کمپین ترامپ گفت که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز فاقد قدرت درک کامل و بی لیاقتی در مدیریت وزارت امور خارجه آمریکا است.

وولسی همچنین به عنوان مشاور «جان مک کین» نامزد جمهوریخواهان در دوره رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2008میلادی آمریکا فعالیت داشته است.

این دموکرات سابق آمریکایی یک روز بعد از وقوع حملات تروریستی 11سپتامبر در سال 2001 میلادی، گمانه زنی کرد که عراق عامل وقوع این حمله است و با هیاهو از حمله سال 2003 آمریکا به عراق حمایت کرد و حتی گزارش ها نشان می دهد که وولسی دولت آمریکا را با جدا شدگان و پناهندگان سیاسی عراقی که بعدها غیر قابل اعتماد بودن اطلاعات آنها اثبات شد، مرتبط کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------