بدبیاری «کلینتون» در یازده سپتامبر



  اخباربین الملل,خبرهای  بین المل,هیلاری کلینتون

آخر هفته (میلادی) هیلاری کلینتون نامطمئن از آب درآمد و این تزلزل درست در لحظات آغازین مبارزه وی با دونالد ترامپ همراه شد. به گزارش سی‌ان‌ان، غش کردن نامزد دموکرات‌ها روز یکشنبه و فیلمبرداری از لحظه غش کردنش به روی دستان محافظانش یک شروع بد را برای وزیر سابق امور خارجه ایالات‌متحده رقم زده است.

به نظر می‌رسد حالا ادعاهای دونالد ترامپ در مورد سلامتی هیلاری کلینتون به واقعیت نزدیک می‌شود. محافظه‌کاران پیش از این به سلامتی هیلاری کلینتون به‌عنوان یک مساله حاشیه‌ای نگاه می‌کردند اما با وقایع اتفاق افتاده در آخر هفته (میلادی) این موضوع تبدیل به یک موضوع اصلی برای به چالش کشیدن هیلاری کلینتون شده است. در این وضعیت ناظران به‌طور قطع به سمت پرسش‌های سخت‌تری در مورد سلامت هیلاری کلینتون خواهند رفت، به ویژه اینکه وی به بیماری ذات‌الریه هم دچار شده است.

اما ساختار درام روز یکشنبه هیلاری کلینتون با یک غش کامل شد و همین موضوع موجب خواهد شد تا فصل تازه‌ای در رقابت‌ دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا شکل بگیرد که احتمالا پایه آن روی سلامتی نامزد دموکرات‌ها خواهد بود. خبرگزاری رویترز در این‌باره گزارش داد ساعاتی پس از آنکه هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، محل مراسم یادبود حملات 11 سپتامبر را به دلیل «گرمازدگی» ترک کرد، پزشک او از تشخیص بیماری ذات‌الریه خبر داد. این خبر در شرایطی منتشر شد که نامزد جمهوری‌خواهان پیش‌تر در باب سلامتی هیلاری کلینتون ابراز شک و تردید کرده بود و حتی هیلاری کلینتون در واکنش به این ادعا در یک برنامه تلویزیونی تست پزشکی داده بود تا ادعای نامزد جمهوری‌خواهان را باطل اعلام کند.

 واکنش کارزار انتخاباتی هیلاری
البته با شرایط پیش آمده هیلاری کلینتون برنامه‌های انتخاباتی دو روز آینده خود را لغو کرده‌است. کارزار انتخاباتی کلینتون گفته است او مدت 90 دقیقه در «منطقه صفر» (محل حملات به برج‌های مرکز تجارت جهانی) در نیویورک حضور داشت و با شماری از بستگان کشته‌شدگان حملات دیدار کرده‌است؛ «در جریان مراسم او احساس گرمازدگی کرد، در نتیجه محل را ترک و به خانه دخترش رفته است.» این کارزار سپس افزوده بود که «حال او اکنون خیلی بهتر است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که ناخوشی هیلاری کلینتون و بیماری ذات‌الریه، احتمالا هدف حملات و انتقادهای دونالد ترامپ، رقیب او از حزب جمهوری‌خواه در روزهای پیش‌رو قرار خواهد گرفت. تندرستی و شرایط جسمی هیلاری کلینتون، پیش‌تر نیز هدف حملات و انتقادهای دونالد ترامپ بوده‌است. رقیب جمهوری‌خواه در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود توجه مردم را به وضع سلامت هیلاری کلینتون جلب کند.

در توئیتی از او در ماه اوت، ترامپ گفته بود که حاضر است گزارشی از وضع سلامت خود منتشر کند و خواسته بود تا رقیب او نیز همین کار را بکند. کارزار هیلاری کلینتون، اکنون بیانیه‌ای به نقل از دکتر لیزا بارداک، پزشک معالج او منتشر کرده‌است. دکتر بارداک در این بیانیه گفته «به دلیل حساسیت، سرفه می‌کرد. اما روز جمعه پس از سرفه‌های ممتد هیلاری کلینتون، معاینات نشان دادند وی به بیماری ذات‌الریه مبتلا است.» پزشک معالج نامزد حزب دموکرات می‌گوید برای خانم کلینتون آنتی‌بیوتیک تجویز شده و توصیه شده است مدتی استراحت کند و جدول کاری خود را تغییر دهد: «او را معاینه کرده‌ام، آب کافی به بدن او بازگشته و به خوبی در حال درمان است.»یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون گفته بیماری در خانه او در چاپاکوا، در شمال ایالت نیویورک،‌ تشخیص داده شده‌است.

ضربه اول به هیلاری
ضربه اولی که به هیلاری کلینتون وارد شد، ضربه‌ای بود که نه از جانب رقیب وی در حزب جمهوری‌خواه، بلکه از سوی خود هیلاری وارد آمده است. او روز شنبه در یک اظهارنظر گفته بود که طرفداران دونالد ترامپ عده‌ای مریض جنسی، نژادپرست و هوموفیبیایی هستند که وی را در این رقابت‌ همراهی می‌کنند. دونالد ترامپ، در واکنش به این اظهارات در توییترش نوشت که این حرف رقیب دموکراتش، برای میلیون‌ها حامی ترامپ که «مردمی تحسین‌برانگیز و سخت‌کوش» هستند، «بسیار توهین‌آمیز» است. این اظهارنظر اما طولی نکشید که تبدیل به یک کارزار اساسی بین دو نامزد شد و هیلاری کلینتون در نهایت مجبور به عذرخواهی شد.

دومین ضربه اما از سوی نظرسنجی‌ها به وی وارد شده است. هیلاری کلینتون در هفته گذشته درنظرسنجی‌ها از اوضاع مساعدی برخوردار نبود و حتی دونالد ترامپ در 27 ایالت توانسته بود از وی پیشی بگیرد. هر چند که هیلاری کلینتون در مجموع کل کشور آمریکا از مقبولیت بیشتری برخوردار است اما این خطر وجود دارد که با انتشار اخباری از سلامتی هیلاری کلینتون آرای وی در نظرسنجی‌ها سقوط کند. افزون بر این وی به دلیل سلامتی‌اش سفرهای چند روز آینده خود را لغو کرده است و این مساله تاثیر بیشتری بر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون خواهد گذاشت.

 

  اخباربین الملل,خبرهای  بین المل,هیلاری کلینتون

با وجود این در آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته این دو در برخی نقاط شانه به شانه هم حرکت می‌کنند و در برخی نقاط نیز شانس هیلاری کلینتون افزون‌تر بوده است. به‌عنوان مثال در نظرسنجی رویترز و «Ipsos» دونالد ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید مسیری دورتر از هیلاری کلینتون دارد. براساس تحلیل نظرسنجی‌ها هنوز هیلاری کلینتون از بهترین شانس برای ورود به کاخ سفید برخوردار است. در این الگوی تحلیلی مشخص شده است که در میان 47 رای الکترال هیلاری کلینتون از شانس 83 درصدی برای پیروزی برخوردار است.

با این حال اتفاقات اخیر که مجددا درخصوص استفاده هیلاری کلینتون از یک ای‌میل شخصی برای ارسال پرونده‌های حساس و مهم مطرح شده است کمی آرای هیلاری کلینتون را در نظرسنجی‌ها متزلزل کرد. از این‌رو کارزار نامزد دموکرات‌ها در هفته گذشته به دنبال غلبه بر این مشکل بوده است. این در حالی است که هیلاری کلینتون شانس بالایی برای پیروزی در 17 ایالت دارد که گفتنی است این 17 ایالت از جمعیت شهری بالایی هم برخوردار است.

همچنین در این الگوی تحلیلی مشخص شده است که دونالد ترامپ از بخت بالایی برای پیروزی در 23 ایالت برخوردار است اما نکته مهم این است که این ایالت‌ها دارای شهرهای کوچک و کم‌جمعیت هستند. البته هنوز اوضاع دو نامزد در نقاطی مانند وایومینگ، ورمونت، آلاسکا و ناحیه کلمبیا نامشخص است. اگرچه اگر قرار بر تجزیه و تحلیل سنتی باشد، آلاسکایی‌ها معمولا به جمهوری‌خواهان و واشنگتن دی‌سی‌ها به نامزد دموکرات‌ها رای می‌دهند.

 

 اخبار  بین الملل -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------