هیلاری کلینتون: ظرف چند روز کمپین انتخابات را از سر می‌گیرم



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، ظرف چند روز پس از بهتر شدن بیماری ذات الریه‌اش که ابتدا گمان می‌کرد مساله بزرگ و جدی نباشد، می‌تواند کمپین انتخابات ریاست جمهوری را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وضعیت سلامتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که باعث شد مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر را نیمه کاره ترک و سفرهای انتخاباتی‌اش را لغو کند، نگرانی‌ها درباره تمایل به پنهان کاری کمپینش را ایجاد کرده و بر تردیدهای همیشگی درباره سلامتی کامل نامزدهای یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان تاکید دارد.

کلینتون دوشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: این بیماری تنها چند روز طول می‌کشد و من تنها می‌خواهم که دوره این بیماری بگذرد و من هرچه سریعتر به کارم بازگردم.

وی افزود: من دستور پزشک برای استراحت در خانه را نادیده گرفتم چرا که فکر نمی‌کردم مساله بزرگ و جدی باشد.

ستاد انتخاباتی کلینتون اذعان کرد: پس از آنکه هیلاری در مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر در نیویورک تقریبا از حال رفت تشخیص بیماری ذات‌الریه او کم کم افشا شد و پزشکان روز جمعه تشخیص دادند که کلینتون دچار عفونت ریه شده است.

بیماری کلینتون تازه‌ترین ضربه به این نامزد دموکرات‌ها آن هم در زمانی است که دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواهش پیشتازی کلینتون در نظر سنجی‌های ملی را از بین برده و مجددا در بسیاری از ایالت‌های مهم یک رقیب جدی به حساب می‌آید.

کلینتون 68 ساله گفت: من قبلا هم دچار سرگیجه‌های مشابهی شده بودم. همانطور که می‌دانید در طول زندگی‌ام سرگیجه چیزی بوده که چند بار برایم رخ داده است. من از این مساله مطلع هستم و معمولا می‌توانم از آن جلوگیری کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در مراسم یادبود قربانیان بیهوش شده یا خیر گفت: نه، بیهوش نشدم. من احساس سرگیجه کردم و برای یک لحظه تعادلم را از دست دادم. هنگامی که توانستم روی صدلی بنشینم، کمی خنک شوم و جرعه‌ای آب بنوشم، فورا بهتر شدم.

ستاد انتخاباتی کلینتون اعلام کرد، در زمانی که هیلاری استراحت می‌کند، بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق و همسرش به جای او کمپنش را اداره می‌کند.

کلینتون و ترامپ 70 ساله همزمان با نزدیک‌تر شدن به انتخابات نوامبر اعلام کردند که قصد دارند در روزهای آتی جزئیات بیشتری از وضعیت جسمی‌شان را منتشر کنند.

ترامپ گفته است که سلامت نامزدها یک "مساله" انتخاباتی شده و به زودی نتایج آزمایش‌های پزشکی اخیر خود را "با ارقام خیلی خیلی مشخص" منتشر خواهد کرد.

او به شبکه فاکس نیوز گفت: "امیدوارم که نتایج خوب باشند. فکر کنم که خوب خواهند بود. من حالم عالیه."

ترامپ تا به حال یک گواهی از پزشک خصوصی خود منتشر کرده است که در آن آمده مشکل جسمانی جدی ندارد و در صورت پیروزی، سالم‌ترین نامزدی است که رئیس جمهور خواهد شد.

ترامپ هم‌چنین گفته: قصد ندارم به کلینتون به خاطر شرایط جسمی‌اش انتقاد کنم تنها امیدوارم حالش خوب شود و به رقابت بازگردد.

مخالفان کلینتون سلامت جسمی او را زیر سوال برده و این مساله را مطرح کرده‌اند که شاید توان ادامه کارزار انتخاباتی را نداشته باشد.

اما جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت که باراک اوباما همچنان هیلاری کلینتون را بهترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا می‌داند.

ارنست افزود که موضوع اطلاع مردم از وضع سلامت جسمانی رئیس جمهوری آینده خواسته‌ای "کاملا مشروع" است اما تصمیم درباره انتشار مدارک پزشکی شخصی نهایتا به خود کاندیدا مربوط می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------