آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ذات الریه هیلاری کلینتون و گزینه های احتمالی دمکرات ها برای جایگزینی



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,انتخابات 2016 آمریکا

در حالی که وضعیت سلامتی «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات ها در انتخابات 2016 آمریکا با اتفاق روز یکشنبه در مراسم یادبود 11 سپتامبر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، برخی رسانه های غربی گمانه زنی هایی درباره تغییر احتمالی نامزد انتخاباتی حزب دمکرات مطرح کردند.

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری آمریکایی «پالتیکال اینسایدر» با بیان اینکه وضعیت سلامتی کلینتون بسیار بدتر از تصورات عمومی است، به نقل از آگاهان سیاسی در آمریکا نوشت که چنانچه او مجبور به کناره گیری از رقابت انتخاباتی شود، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا بطور رسمی جایگزین او خواهد شد.


این پایگاه خبری نوشته است که مقام های حزب دمکرات در این ارتباط نظری به سناتور «برنی سندرز» رقیب انتخاباتی سابق کلینتون ندارند و سندرز جزء گزینه های جایگزینی کلینتون نیست.


«کوکی رابرتس» روزنامه نگار آمریکایی روز دوشنبه به رادیوی ان.پی.آر آمریکا درباره بی حال شدن و تقریبا غش کردن کلینتون در مراسم روز یکشنبه و همچنین لغو سفر او به کالیفرنیا گفت: این موضوع کلینتون را از مبارزات کنار می برد .


وی افزود: اعضای حزب دمکرات با نگرانی شروع به زمزمه هایی درباره کناره گیری کلینتون و یافتن یک نامزد دیگر کرده اند.


این رسانه آمریکایی نوشت: این نوع تغییرات تاریخی است و موجب به تقلا افتادن تیم انتخاباتی سندرز و بی نظمی در تمام سطوح دمکرات ها خواهد شد.


پالتیکال اینسایدر افزود: دونالد ترامپ ممکن است از اکنون پیروز انتخابات شده باشد.

** تلگراف: دموکرات ها در وضعیت سیاسی نامعلوم
به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی تلگراف نیز در همین ارتباط نوشت: از چند هفته پیش بیانیه ای ستاد انتخاباتی ترامپ درباره وضع سلامتی کلینتون به عنوان تئوری توطئه مردود قلمداد شده بود اما اکنون با مشخص شدن اینکه نامزد حزب دمکرات ذات الریه دارد، اوضاع به کلی تغییر کرده و این سئوال مطرح شده که چرا او اطلاعات مربوط به بیماری خود را پنهان کرده بود؟


هیلاری کلینتون تنها در صورتی با نامزد دیگری جایگزین خواهد شد که خود او از رقابت کناره گیری کند و در این مرحله هیچ حرفی از این موضوع مطرح نیست. با این حال ، «دیوید شوستر» از روزنامه نگاران شناخته شده آمریکایی در یک پیام توئیتری به نقل یک مقام حزب دمکرات نوشت: دمکرات ها وارد وضعیت سیاسی نامعلومی شده اند.


این مقام آگاه که نامش فاش نشده گفته که حزب دمکرات ممکن است یک نشست فوق العاده برای بررسی جایگزین کلینتون برگزار کند، هر چند چنین جلسه ای تنها در صورتی برگزار می شود که کلینتون تصمیم به کناره گیری اتخاذ کند.


به نوشته این روزنامه انگلیسی ، در صورتی که کلینتون تصمیم به کناره گیری بگیرد، «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و سناتور «برنی سندرز» نامزدهای احتمالی جایگزینی او هستند.


طبق مقررات حزب دمکرات، کمیته ملی این حزب مسئول تعیین نامزد جدید است و مقام های حزب هر کدام یک رای خواهند داشت و در نهایت برنده کسی است که اکثریت آراء را کسب کند.


پیش از این نیز زمانی که چند ماه پیش زمزمه هایی از کنار رفتن احتمالی کلینتون به علت موضوع افشای ایمیل های او مطرح شد، از بایدن تا حد زیادی به عنوان جایگزین او نام برده شد.

**هافینگتون پست: سندرز به آسانی ترامپ را شکست می دهد
به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی هافینگتون پست در همین ارتباط نوشت: اگر هیلاری کلینتون تصمیم به خروج از مبارزات انتخاباتی بگیرد، برنی سندرز به آسانی ترامپ نامزد جمهوریخواهان را شکست خواهد داد.


این نشریه افزود: به علاوه ورود سندرز موجب احیای نشاط و سرزندگی در انتخاباتی می شود که به علت وابستگی های سیاسی مورد نفرت آمریکایی ها قرار گرفته است.


سندرز در ماههای ژانویه و فوریه بیش از کلینتون کمک مالی مردمی جمع آوری کرده بود و در ماه مارس نیز رقم بی سابقه بیش از 44 میلیون دلار جمع آوری کرد در حالی که کلینتون هنوز میزان کمک های ماه مارس خود را اعلام نکرده است.


هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا که مراسم گرامیداشت قربانیان یازدهم سپتامبر را به دلیل ابتلا به ذات الریه ترک کرده بود، روز دوشنبه گفت: من خوب هستم و به زودی مبارزه انتخاباتی ام را از سر خواهم گرفت.


به گزارش ایرنا، کلینتون در یک گفت وگوی تلفنی به شبکه خبری سی ان ان با بیان اینکه حالش بسیار بهتر شده است، افزود: تشخیص اخیر ذات الریه را چون فکر نمی کردم موضوع مهمی باشد، علنی نکردم. وی افزود که توصیه خردمندانه پزشک برای استراحت پنج روزه را نادیده گرفته است.


پس از اتفاقی که برای کلینتون در مراسم یادبود 11 سپتامبر در روز یکشنبه روی داد و او تقریبا غش کرد، موضوع وضعیت سلامتی نامزدها هم در کانون توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است.


دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه کلینتون در واکنش گفته که «سلامتی» نیز اکنون از جمله موضوعات انتخابات است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------